Avatar billede peter_svendsen Nybegynder
03. februar 2005 - 12:20 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Slette rækker i DataTable

Jeg har et Strongly typed DataSet, hvor jeg vil slette de rækker der opfylder et kriteria.

Jeg har prøvet noget med en opbygning som vist nedenfor:

For Each dr in dt
  if temp = "hej" then
    dr.delete
  End If
Next

Problemet er at jeg ved at bruge delete går ind og ændre mit dt, hvilket gør løkken ugyldig.

Får følgende fejlbesked i sidste række inden Next:
An unhandled exception of type 'System.InvalidOperationException' occurred in mscorlib.dll

Additional information: Collection was modified; enumeration operation may not execute.
Avatar billede peter_svendsen Nybegynder
03. februar 2005 - 12:39 #1
Har lavet en midlertidig løsning hvor jeg gemmer rækkenummeret i et array og bagefter løber arrayet igennem, for at slette dem, det er bare en temmelig grim løsning, så jeg er stadig meget interesseret i at høre hvilke muligheder der er.
Avatar billede jepsen999 Nybegynder
03. februar 2005 - 18:06 #2
Prøv med
        Dim dr As DataRow
        Dim dt As DataTable

        Dim i As Integer = 0
        While i < dt.Rows.Count
            dr = dt.Rows(i)
            If temp = "hej" Then
                dr.Delete()
            Else
                i = i + 1  'tæl kun op hvis der ikke slettes en række
            End If
        End While
Avatar billede peter_svendsen Nybegynder
04. februar 2005 - 15:59 #3
Simpelt, men virker... lige hvad jeg havde håbet på.

Takker for hjælpen.