Avatar billede fila Nybegynder
03. februar 2005 - 10:40 Der er 3 kommentarer

Hvordan fortæller du din VB kode at du har en Combobox

Hvordan fortæller du din VB kode at du har en Combobox i html som skal linkes til koden
Avatar billede burningice Nybegynder
03. februar 2005 - 21:02 #1
... uhm... eh... you say what?

hvis du sætter en runat="server" property i dit tag bliver der oprettet et object på serveren du kan lege med.
Avatar billede fila Nybegynder
04. februar 2005 - 08:42 #2
altså jeg har en combobox hvor jeg skal sætte nogle navne ind fra min sqldatabase, jeg har skrevet forbindelse samt alle de der select sætninger i VB, men kan ikke få den til at skrive det i min ComboBox... så jeg vil bare gerne vide hvordan du opretter en forbindelse mellem din VB scipt og din ComboBox
Avatar billede burningice Nybegynder
04. februar 2005 - 16:43 #3
har du oprettet din combobox på din side som en servercontrol (runat="server)?

i så fald kan du bruge dens id til at refere til den fra din kode

1) Codebehind

Dim <id'et> As ComboBox <-- dette oprettes som field i din klasse

i din page_load skriver du bare

<id'et>.DataSource = noget

2) Codebehind

i din page_load skriver du

Dim c As ComboBox = CType(FindControl("<id'et>"), Combobox)
c.DataSource = noget

3) På selve aspx-siden

I din pageload skriver du

<id'et>.DataSource = noget

Ps. Vb.net er ikket noget script !!