Avatar billede skippie Nybegynder
03. februar 2005 - 09:22 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Et <FORM> spørgsmål

Response.Write "<SELECT NAME=aar>"
FOR aar = 2005 TO 2015
IF aar = var_aar then Response.Write "<OPTION VALUE=" & var_aar & " SELECTED>" & var_aar & "</OPTION>" ELSE Response.Write "<OPTION VALUE=" & aar & ">" & aar & "</OPTION>" END IF
NEXT

Okay, så sidder jeg lidt i klemme igen..

Jeg har en denne der skal sætte årstallet til hvad brugeren har valgt (oprettede et spørgsmål lidt tidligere hvor den skulle gøre det med hvad årstal det var)..
var_aar er en "Request.QueryString("aar")" som bliver sendt med når brugeren vælger et årstal og dette skal så være selected når siden bliver loadet igen..
Avatar billede skippie Nybegynder
03. februar 2005 - 09:30 #1
Oi! Det gik da helt galt..

Jeg har en <FORM> der skal sætte årstallet til hvad brugeren har valgt (oprettede et spørgsmål lidt tidligere hvor den skulle gøre det med hvad årstal det var)..
var_aar er en "Request.QueryString("aar")" som bliver sendt med når brugeren vælger et årstal og dette skal så være selected når siden bliver loadet igen, så brugeren ved hvad årstal vedkommende "browser" rundt i....
Avatar billede fennec Nybegynder
03. februar 2005 - 09:34 #2
Det er sikkert en tal<>tekst sammen ligning der går galt. Prøv at typesaste det til tekst.

IF aar&"" = var_aar&"" then .....
Avatar billede skippie Nybegynder
03. februar 2005 - 09:41 #3
Du er da irriterende..

Nå men nu virker det...
Avatar billede skippie Nybegynder
03. februar 2005 - 09:41 #4
Ja altså - det var en joke, bare inden du misforstår ;)
Avatar billede skippie Nybegynder
03. februar 2005 - 09:44 #5
Men du må jo så også lige oprette et svar..
Avatar billede fennec Nybegynder
03. februar 2005 - 09:50 #6
hehe...

og en forklaring:
Den kan ikke finde ud af 123="123", og den har det med at opfatte request som tekst selv om det er tal. Du kunne også have typcastet var_aar til tal med cInt():

var_aar = cInt(request.QueryString("aar"))

Også havde det været, som du havde det først:
IF aar = var_aar then ...

.o) <-- One Eyed Jack
Avatar billede skippie Nybegynder
03. februar 2005 - 09:58 #7
Hmmm okay så giver det mere mening..
Sad egentlig lidt og undrede mig over HVORFOR det virkede ;)

Selv en af mine kollegaer (som har en del erfaring med ASP) kunne ikke umiddelbart gennemskue den...