Avatar billede skippie Nybegynder
03. februar 2005 - 08:41 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Et lidt tricky <FORM> spørgsmål..

Response.Write "<SELECT NAME=aar>"
FOR aar = 5 TO 15 Step 1
IF len(aar) = 1 THEN
  aar = 0 & aar
END IF
IF year(date) = aar THEN Response.Write "<OPTION VALUE=20" & aar & " SELECTED>20" & aar & "</OPTION>" ELSE Response.Write "<OPTION VALUE=20" & aar & ">20" & aar & "</OPTION>"
NEXT

Denne kode virker nogenlunde, i hvert fald laver den en option på alle årstal fra 2005 til 2015 men jeg vil efterfølgende have den til lige at finde ud af hvad årstal det er og så have det nuværende årstal "selected"..
Jeg lavede noget lignende med måneder (som så er langt mere simpelt lavet, nu vil jeg bare gerne undgå at lave 15 IF sætninger)
Avatar billede fennec Nybegynder
03. februar 2005 - 08:49 #1
Response.Write "<SELECT NAME=aar>"
FOR aar = 2005 TO 2015 Step 1
IF year(date) = aar THEN Response.Write "<OPTION VALUE=20" & aar & " SELECTED>20" & aar & "</OPTION>" ELSE Response.Write "<OPTION VALUE=20" & aar & ">20" & aar & "</OPTION>"
NEXT
Avatar billede fennec Nybegynder
03. februar 2005 - 08:50 #2
Der var lige en fejl :o)

Response.Write "<SELECT NAME=aar>"
FOR aar = 2005 TO 2015 Step 1
IF year(date) = aar THEN Response.Write "<OPTION VALUE=""" & aar & """ SELECTED>" & aar & "</OPTION>" ELSE Response.Write "<OPTION VALUE=""" & aar & """>" & aar & "</OPTION>"
NEXT
Avatar billede skippie Nybegynder
03. februar 2005 - 08:54 #3
Så alt hvad der skulle gøres var at ændre 5 TO 15 til 2005 TO 20015 !?
Avatar billede skippie Nybegynder
03. februar 2005 - 08:55 #4
2015*
Avatar billede fennec Nybegynder
03. februar 2005 - 08:58 #5
jeps...
og tak for point
.o) <-- One Eyed Jack