Avatar billede sorthvidkatkat Nybegynder
22. marts 2001 - 13:17 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Email-formular

Jeg skal lave en formular så selv ældre mennesker kan finde ud af at indsende emails til en kirke.
Der skal helst være en menu, så man kan vælge en af 4 adresser. ( præst, kirketjener, menighedsrådsformand og organist)
Der må ikke bruges javascript, kun html. (fordi det er en skoleopgave)
Avatar billede hojben Novice
22. marts 2001 - 13:19 #1
brug en <option>
Avatar billede nute Nybegynder
22. marts 2001 - 13:32 #2
du kan ikke lage dette kun med HTML...
Avatar billede krn Nybegynder
22. marts 2001 - 15:45 #3
Skal det være en Email formular?
Det kan ikke lade sig at gøre i HTML, men jeg kan lave noget i PHP !
Avatar billede krn Nybegynder
22. marts 2001 - 15:51 #4
<?
if (!$lets == \"go\"){
?>
<form action=\'<? echo $PHP_SELF ?>\' method=\'post\'>
Til:<br>
<select name=\'til\'>
<option value=\'preast@mail.dk\'>Præst</option>
<option value=\'kirketjener@mail.dk\'>Kirketjæner</option>
<option value=\'menighed@mail.dk\'>Menighedsrådsformand</option>
<option value=\'organist@mail.dk\'>Organist</option>
</select><br>
Dit Navn:<br>
<input name=\'navn\'><br>
Din Mail:<br>
<input type=\'from\'><br>
Emne:<br>
<input name=\'subject\'><br>
Besked:<br>
<textarea name=\'besked\'></textarea><br>
<input type=\'submit\' value=\'Send\'>
<input type=\'hidden\' name=\'lets\' value=\'go\'>
</form>
<?
}
else if ($lets == \"go\"){
mail(\"$til\", \"$subject\", \"$besked\", \"from: $navn <$from>\");
}
echo \"Din mail blev sendt !\";
?>

Du skal kalde dokumentet .php eller .php3 !
Avatar billede callesen Praktikant
22. marts 2001 - 21:11 #5
Jeg tror det der menes i opgaven er at man aktiverer et link der starter brugerens postprogram. Det gøres sådan i ren html:

<A HREF=\"mailto:PRÆST@UDBYDER.DK?subject=EMNE&body=KÆRE PRÆST\">E-mail til præst</A>
<A HREF=\"mailto:ORGANIST@UDBYDER.DK?subject=EMNE&body=KÆRE ORGANIST\">E-mail til organist</A>
osv.
Sæt et evt. hvert <A>-tag i en tabelcelle som en menu.

Uppercase i mailto vælger du selv.
/callesen
Avatar billede ham Nybegynder
27. marts 2001 - 15:54 #6
Jeg havde ingen problemer med at sende emailen, problemet var blot at få en email adresse til at stå som afsender.
Jeg har nu selv løst problemet således:
<input type=\'hidden\' name=\'email\' value=\'ønsket email adresse\'>
Avatar billede sorthvidkatkat Nybegynder
03. maj 2001 - 22:07 #7