Avatar billede linuxchristian Nybegynder
02. februar 2005 - 20:03 Der er 6 kommentarer

WYSIWUG med PHP, men hvordan?

Jeg sidder og leder efter en måde at lave WYSIWYG med PHP. Det skal forståes på den måde at jeg er træt af at skrive HTML tags i de indlæg jeg laver i min MYSQL database. Derfor vil jeg gerne havde det sådan at når jeg laver ny linje kommer der også ny linje i min tekst (lige nu bliver jeg nød til at skrive <br></br> ved hver nu line). Hvordan laver jeg sådan noget?

Tak på forhånd
Christian
Avatar billede alister_crowley Nybegynder
02. februar 2005 - 20:07 #1
www.php.net/nl2br er ihvertfald noget du leder efter.

Derudover kan du kigge på www.htmlarea.com , til en online wysiwyg som du kan integrer i dine systemer.
Avatar billede clausga Nybegynder
02. februar 2005 - 20:59 #2
man skriver da ikke </br> kun <br> og ikke mere!
Avatar billede alister_crowley Nybegynder
02. februar 2005 - 21:00 #3
lol, ingen af delene, <br /> svarer til <br></br>

clausga, har du aldrig hørt om xhtml ? www.html.dk/tutorials/xhtml :P
Avatar billede clausga Nybegynder
02. februar 2005 - 21:35 #4
nej åbenbart ikke :) har altid brugt <BR> og ikke mere.... og det har altid virket...
Avatar billede alister_crowley Nybegynder
02. februar 2005 - 22:59 #5
fy, store bogstaver bør ikke bruges i html.
Og ja, <BR> , <br> virker skam stadig, men xhtml er et nyere teknologi.
Avatar billede alister_crowley Nybegynder
02. februar 2005 - 23:16 #6
du kan til slut tilføje

<?
$text = "hej \n med \n dig"; //  \n er et linjeskift
$text = nlb2br($text);
$text = str_replace("<br>","<br />",$text);
echo $text; // vil outputte hej <br /> med <br /> dig
?>