Avatar billede madsnordskov Nybegynder
22. oktober 1999 - 13:01 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hive poster ud

Hejsa.

Dette her PHP er nyt for mig. Jeg har en Access-database og kan fint connecte til den med PHP, no problems... men hvordan bærer jeg mig ad med at få udskrevet posterne i basen... jeg er vant til at gøre den slags i ASP, så
Avatar billede madsnordskov Nybegynder
22. oktober 1999 - 13:02 #1
hov der mangler noget af texten...

...så jeg kan sagtens hitte ud af SQL og den slags.
Avatar billede razor Nybegynder
22. oktober 1999 - 13:58 #2
Avatar billede madsnordskov Nybegynder
22. oktober 1999 - 14:00 #3
den har jeg fundet... jeg har mere brug for en scriptstump med tilhørende forklaring...
Avatar billede razor Nybegynder
22. oktober 1999 - 14:11 #4
først connecter du med: http://dk.php.net/manual/function.odbc-connect.php3
derefter sender du dit SQL med:
http://dk.php.net/manual/function.odbc-exec.php3
som returnerer dit resultat til brug med
http://dk.php.net/manual/function.odbc-fetch-row.php3
der kan gemme dit resultat i en array (http://dk.php.net/manual/language.types.array.php3)

jeg kender ikke så meget til ODBC men formoder det er sådan det foregår :-)
Avatar billede madsnordskov Nybegynder
22. oktober 1999 - 14:15 #5
Så vil jeg hellere høre fra en der kender til PHP...
Avatar billede razor Nybegynder
22. oktober 1999 - 14:19 #6
jeg kender sgu til PHP, men ikke til access, jeg foretrække MySQL.. Det skulle du tage at kigge på. Det er meget bedre en access.
Avatar billede madsnordskov Nybegynder
22. oktober 1999 - 14:21 #7
Okay, men jeg har brug for en scriptstump + forklaring og ikke en række links, jeg allerede selv har fundet og ikke kan bruge til noget, sorry...
Avatar billede morw22 Nybegynder
22. oktober 1999 - 14:28 #8
Dette må give dig en ide:

<?/* script to output to screen all users preferring Apples to Oranges */
/* declare some relevant variables */$hostname = "devshed";
$username = "myusername";$password = "mypassword";$userstable = "information";
$dbName = "mydbname";/* make connection to database */
MYSQL_CONNECT($hostname, $username, $password) OR DIE("Unable to connect to database");
@mysql_select_db( "$dbName") or die( "Unable to select database");
/* Select all users with the preference Apples */
$query = "SELECT * FROM $userstable WHERE choice = 'Apples'";
$result = MYSQL_QUERY($query);/* How many of these users are there? */
$number = MYSQL_NUMROWS($result);
/* Print these results to the screen in a nice format */$i = 0;
IF ($number == 0) :
    PRINT "<CENTER><P>Nobody in the database prefers Apples!</CENTER>";
ELSEIF ($number > 0) :
    PRINT "<CENTER><P>Users preferring Apples: $number<BR><BR>";
    WHILE ($i < $number):        $name = mysql_result($result,$i,"name");
        $email = mysql_result($result,$i,"email");
        PRINT "Visitor $name likes Apples.<BR>";        PRINT "Email address: $email.";
        PRINT "<BR><BR>";        $i++;    ENDWHILE;        PRINT "</CENTER>";ENDIF;?>
Avatar billede morw22 Nybegynder
22. oktober 1999 - 14:31 #9
En gang til:

<?
/* script to output to screen all users preferring Apples to Oranges */
/* declare some relevant variables */$hostname = "devshed";
$username = "myusername";
$password = "mypassword";
$userstable = "information";
$dbName = "mydbname";

/* make connection to database */
MYSQL_CONNECT($hostname, $username, $password) OR DIE("Unable to connect to database");
@mysql_select_db( "$dbName") or die( "Unable to select database");
/* Select all users with the preference Apples */
$query = "SELECT * FROM $userstable WHERE choice = 'Apples'";
$result = MYSQL_QUERY($query);
/* How many of these users are there? */
$number = MYSQL_NUMROWS($result);
/* Print these results to the screen in a nice format */
$i = 0;

IF ($number == 0) :
PRINT "<CENTER><P>Nobody in the database prefers Apples!</CENTER>";

ELSEIF ($number > 0) :

PRINT "<CENTER><P>Users preferring Apples: $number<BR><BR>";

WHILE ($i < $number):
$name = mysql_result($result,$i,"name");
$email = mysql_result($result,i,"email");
PRINT "Visitor $name likes apples.<BR>";
PRINT "Email address: $email.";
PRINT "<BR><BR>";
$i++;
ENDWHILE;
PRINT "</CENTER>";
ENDIF;
?>
Avatar billede madsnordskov Nybegynder
22. oktober 1999 - 14:43 #10
Det script er jo til MySQL.. jeg skal bruge et til Access altså ODBC
Avatar billede morw22 Nybegynder
22. oktober 1999 - 15:04 #11
Erstat de forskellige database ting med:

http://www.dk.php.net/manual/ref.odbc.php3

Følg disse steps:

1. $id = odbc_connect("your_user_dsn","your_username","your_password");

2. $result = odbc_exec($id, "SELECT * FROM your_table");

3. $row = odbc_fetch_row($result, 1);

4. $field1 = odbc_result($result, 0);

$field2 = odbc_result($result, 1);
Avatar billede morw22 Nybegynder
22. oktober 1999 - 15:12 #12
Endnu et eksempel:

<?

// connect to database
$db_connection = odbc_connect("Data", "", "");

//execute query to find all records
$query = "SELECT *";
$query .= "FROM data.txt WHERE ID <> 5";

$result = odbc_exec($db_connection, $query);

?>

<div align="center">
<font size="3"><b>Database Query Results</b></font><br><br></div>
<table align="center" width="90%" cellpadding="2" cellspacing="0"border="1"><tr>
<th align="center" bgcolor="darkblue"><font color="#FFFFFF">
<?print(odbc_field_name($result, 1));?>
:</font></th>
<th align="center" bgcolor="darkblue"><fontcolor="#FFFFFF">
<?print(odbc_field_name($result, 2));?>
:</font></th>
<th align="center" bgcolor="darkblue"><fontcolor="#FFFFFF">
<?print(odbc_field_name($result, 3));?>
:</font></th></tr>
<?
while(odbc_fetch_row($result))
{

$ID = odbc_result($result, 1);

$Name = odbc_result($result, 2);
$Price = odbc_result($result, 3);
?>
<tr>
<td align="center" bgcolor="lightyellow"><?print("$ID");?></td>
<td align="center" bgcolor="lightyellow"><?print("$Name");?></td>
<td align="center" bgcolor="lightyellow"><?print("$Price");?></td></tr>
<?
}
odbc_close($db_connection);
?>
</table>
Avatar billede party.dk Nybegynder
27. december 2000 - 21:04 #13
hejsa, jeg har et spg. http://www.eksperten.dk/spm/40352

måske kan i løse gåden.........