Avatar billede geshelg Nybegynder
01. februar 2005 - 13:01 Der er 7 kommentarer

Macro til at gemme mails på C_drev

Hej
Er der nogen som har / kender en macro til at automatisere det at gemme indkommende / udgående mail på c-drevet i en mappestruktur med formatet *.msg. I dag bruger jeg funktionen "gem som" og klikker mig frem til den ønskede mappe, men det må kunne gøres nemmere med nogen verdier eller dele heraf fra emnefeltet, en dato ++
Avatar billede steen_hansen Forsker
01. februar 2005 - 13:10 #1
Jeg kan næsten forstå, at du ikke bare vil gemme outlook.pst på en eller anden lokation?
Avatar billede geshelg Nybegynder
01. februar 2005 - 13:22 #2
Nettop, hver mail sin egen "lille" fil som kan håndteres som alle andre filer i forbindelse med kundeopdelt arkivering etc i en gammeldags filstruktur
Avatar billede steen_hansen Forsker
02. februar 2005 - 06:51 #3
Jeg var inde at kigge i Outlooks Help-funktion under VBA, og jeg tror det er her svaret skal findes. Flg. kodestump er IKKE svaret, men så kan du se hvad jeg mener:

MyObj.Insert "Hello, world."    ' Place text.
MyObj.Bold = True    ' Format text.
If Mac = True    ' Check your platform constant
    MyObj.SaveAs  "HD:\WORDPROC\DOCS\TESTOBJ.DOC"    ' Save the object (Macintosh).
Else
    MyObj.SaveAs  "C:\WORDPROC\DOCS\TESTOBJ.DOC"    ' Save the object (Windows).

Her må man kunne angive, at indkomne mails gemmes i C:\xxx\yyy\[subject].msg på en eller anden måde. Jeg vil kigge nærmere på det senere i dag, når jeg får lidt mere tid :)
Avatar billede steen_hansen Forsker
02. februar 2005 - 07:00 #4
Hvis du har mod på det selv, så prøv at søge på "save as *.msg" i Smart søgning. Vender tilbage.
Avatar billede kedde65 Praktikant
03. februar 2005 - 18:02 #5
Skal den gemme alle mails i en outlook mappe, til en folder på c-drevet, eller skal den gemme hvergang der kommer en mail ind og bliver en mail sendt?

VH CK
Avatar billede kedde65 Praktikant
03. februar 2005 - 18:18 #6
Her er koden til at gemme (og slette alle mails i indbakken i en mappe der hedder c:\mails/)

Sub saveAllMsg()
    Dim fso
    Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
    Dim i As Integer
    Dim ex As Explorer
    Dim item As MailItem
    Set ex = Application.ActiveExplorer
    i = 1
    If Not fso.FolderExists("c:\Mails\") Then
        If MsgBox("Mappen Mails på dit C-drev er ikke oprettet, ønsker du at oprette den nu?", vbQuestion + vbYesNo) = vbYes Then
            fso.CreateFolder "c:\Mails\"
        Else
            Exit Sub
        End If
    For Each item In ex.CurrentFolder.Items
        item.SaveAs "c:\Mails\" & Replace(Replace(item.Subject, ":", ""), "?", "") & " - " & i & ".msg", OlSaveAsType.olMSG
        'fjern udkommentaringen af følgende linie, hvis du ønsker mailen skal slettes med det samme
        'item.Delete
        i = i + 1
    Next
    Set fso = Nothing
End Sub

VH CK
Avatar billede steen_hansen Forsker
03. juli 2005 - 20:14 #7
Lukketid?