Avatar billede sorteplov Nybegynder
01. februar 2005 - 11:16 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Mac OS X og netværk

Hej

Jeg har har en Mac med Mac OS 10.3.7 der er tilsluttet en Windows 2000 server via TCP/IP. Fint nok, MEN.....forbindelsen har det med at forsvinde af sig selv uden varsel og ret ofte. Rimeligt irriterende hele tiden at skulle tilslutte sig netværksdrevene manuelt. Problemet er også at arbejde i programmer der refererer til filer der ligger på serveren når den så ikke er der......

Er der nogen der kan hjælpe med denne problemstilling?
Avatar billede egonspock Seniormester
01. februar 2005 - 16:50 #1
Macwindows.com er din ven:
An explanation

July 22, 2003
Todd Miller

With Windows 2000 server, network connections time out  after a specified period of time. This is why on Windows clients,  mapped drives will have little red Xs on them. With a Windows  client, when you try to connect again, you invisibly re-log in to  the server and the drive reattaches automatically. All this  happens because on an Windows machine you log into a domain and  your credentials are cached. This minimizes the number of open  connections on a server. Mac clients don't have this ability or  feature and so when the Win 2000 server disconnects after a period  of several minutes, they are kind of stuck. Don't hold me to this,  but I could have sworn there was a way to disable this  disconnection "feature" on Windows 2000 servers. Like there is a  registry key or something. Another point I'm not positive about is  that I think that Win 9x machines where you are not logged into a  domain also can have this problem. Also, again off the top of my  head, I don't think you are affected if you connect via AFP rather  than SMB.

DAVE allows you log into the domain and so doesn't have this  problem.

Solution:

July 29, 2003
James Burrows

Reading your site and saw the above problem, which I have  seen before.

The solution is a Registry change of the following key :- HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\lanmanserver\parameters\autodisconnect

Set this to ffffffff and the server will never disconnect  clients.

Se også http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;297684

Håber det hjælper :-)
Avatar billede sorteplov Nybegynder
01. februar 2005 - 16:55 #2
Hej egonspock ->
Det lyder lovende....jeg prøver lige.
Avatar billede sorteplov Nybegynder
01. februar 2005 - 17:13 #3
Fedt - det virkede sgu´

Det har godt nok også irriteret mig længe :-)
Avatar billede egonspock Seniormester
01. februar 2005 - 17:16 #4
Så var det godt du fik spurgt ;-) Husk linket til http://www.macwindows.com for den slags problemer, i øvrigt!