Avatar billede snolle Nybegynder
01. februar 2005 - 10:09 Der er 13 kommentarer

Iframe som skal udevide sig i height hvis indhold er for stort

Hej jeg har en side hvor jeg har sat en iframe ind så vil jeg have den til at udvide sig nedaf hvis den side jeg kalder ind i den er for stor... nogle ideer ?
Avatar billede hammerhead Nybegynder
01. februar 2005 - 10:15 #1
Prøv dette.
Placer nedenstående i HEAD på siden der skal vises i iframen.
<script language="javascript" type="text/javascript">
function ifrHeight(){
var t=document.body.scrollHeight;
if(parent!=window)parent.document.getElementById('multiframe').style.height=t+4+'px';
}
window.onload=ifrHeight;
</script>
Avatar billede roenving Novice
01. februar 2005 - 10:16 #2
Hvis det er en side fra dig selv kan du indsætte et lille script, som onload aftaster længden og sætter iframens højde !-)

-- hvis ikke den kommer fra samme domæne er du inde i en meget mørk blindgyde ...
Avatar billede hammerhead Nybegynder
01. februar 2005 - 10:17 #3
ups, i iframen skal dette med:

<iframe id="multiframe" name="ifr"

osv.
Avatar billede roenving Novice
01. februar 2005 - 10:22 #4
Det var jo fint, at hammerhead kunne producere præcis det script, jeg henviste til, for jeg har det ikke liggende her, hvor jeg er, men derhjemme !-)
Avatar billede hammerhead Nybegynder
01. februar 2005 - 10:23 #5
Hej.

Jeg tror såmænd også det er herfra eksperten :-)
Avatar billede snolle Nybegynder
01. februar 2005 - 10:28 #6
mange tak hammer smid svar så får du point
Avatar billede roenving Novice
01. februar 2005 - 10:32 #7
Jep, hammerhead, det er det script, jeg plejer at lægge, som svar på det spørgsmål !-)
Avatar billede hammerhead Nybegynder
01. februar 2005 - 10:39 #8
Behold point selv.
Avatar billede hammerhead Nybegynder
01. februar 2005 - 10:47 #9
Iøvrigt, Roenving: Hvis det er et script du har lavet, så takker jeg. Det har jeg brugt en del gange, og det fungerer fint.
Avatar billede roenving Novice
01. februar 2005 - 10:55 #10
Tjah, jeg tror selv jeg har skrevet det (genkendt specifikt på +4+'px' !-), men det er vist ikke uden inspiration fra andre glimrende indlæg !o]
Avatar billede snolle Nybegynder
01. februar 2005 - 11:09 #11
Jeg er lige glad med de points hvis en af jer 2 vil have dem så er i velkommen til at smide et svar da det var fedt i kunne hjælpe
Avatar billede roenving Novice
01. februar 2005 - 12:14 #12
-- som jeg ser det, er der simpelthen for mange point ...

-- og det er jo ikke mig, som kom med det korrekte svar, så det er vel kun hammerhead, som kan være hjemfalden til dem !-)
Avatar billede snolle Nybegynder
01. februar 2005 - 12:26 #13
fint nok så tager jeg den selv igen...