Avatar billede casc Nybegynder
01. februar 2005 - 09:50 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

sætte poster ind i database med request.form

Hej alle
Efter at have prøvet at indsætte værdier i samtlige felter i min access database,er jeg nu kommet så vidt, at jeg nøjes med en post, da jeg ikke kan få skidtet til at virke.

Jeg har en enkel form:
<form name="form1" method="post" action="test4.asp">
<input type="text" name="formvmenu" size="30">
<input type="submit" name="Submit" value="Submit">
</form>
Så har jeg dokument test4.asp, hvor jeg gerne vil have indsat værdien fra formvmenu - det ser sådan ud:

<%
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("db1.mdb")
Conn.Open DSN

strSQL = "insert into  menu(v_menu) values ('" & Request.Form("formvmenu") & "')"

conn.execute(strSQL)
Conn.Close
Set Conn = Nothing
%>

Jeg får hele tiden fejlen:
Operation must use an updateable query.

Hvad er det der er forkert??
Avatar billede fennec Nybegynder
01. februar 2005 - 09:56 #1
Har du skriverettighed til databasen???

Hvis det er på din egen server skal du give rettighed til IUSR_Maskinnavn.
Avatar billede herregud Nybegynder
01. februar 2005 - 10:03 #2
Hvordan gør man det??
Avatar billede fennec Nybegynder
01. februar 2005 - 10:08 #3
højreklik på filen i "stifinder" >> egenskaber >> sikkerhed

Hvis brugeren ikke er på listen skal den tilføjes.
Avatar billede casc Nybegynder
01. februar 2005 - 10:10 #4
Ja Ja jeg har fuld kontrol over databasen, også mhs. til skriverettigheder
Avatar billede fennec Nybegynder
01. februar 2005 - 10:17 #5
herregud >>
se desuden dette link:
http://www.darkskies.dk/rettigheder.html

Den tildeler dog rettighed til "ALLE" gruppen, hvilket kan være en sikkerheds risiko. Og den viser ikke hvordan man tilføjer nye grupper/brugere.
Avatar billede casc Nybegynder
01. februar 2005 - 10:43 #6
Det virker. Hvor sært. Jeg har jo givet mig selv tilladelse til alt. Hvorfor skal man give alle brugere skriverettigheder??
Nå men du vil gerne have dine point!
Avatar billede fennec Nybegynder
01. februar 2005 - 10:51 #7
IUSR_Maskinnavn er IIS (programmet!!) brugernavnet. Det er ikke nok at give dig selv rettighed, da det er IIS der skal have rettighed til filen :o)

IUSR_xxx tilføjes på denne måde i "sikkerhed". Så behøver du ikke bruge ALLE gruppen:
tilføj >> avanceret >> "søg nu" >> vælg IUSR_xxx >> "OK" >> "OK"

.o) <-- One Eyed Jack