Avatar billede fila Nybegynder
01. februar 2005 - 08:27 Der er 11 kommentarer

Hvordan henter man et recordset i ASP.NET

Hvordan henter man et recordset uden brug af en sqldatareader ? jeg kan ikke få det til at virke hvis jeg bruger "Set"
Avatar billede arne_v Ekspert
01. februar 2005 - 08:30 #1
En ADO.NET XxxxDataReader er vel hvad der svarer til et ADO RecordSet, så jeg forsttår
ikke helt spørgsmålet.

Alternativet til XxxxDataReader er XxxxDataAdapter og DataSet.
Avatar billede fila Nybegynder
01. februar 2005 - 09:10 #2
ja ved jeg godt, men i ASP kan du skrive Set Recordset = blablabla, men det virker ikke i ASP.NET
Avatar billede arne_v Ekspert
01. februar 2005 - 09:13 #3
Nej - der bruger du en XxxxDataReader eller et DataSet (sammen med en XxxxDataAdapter)
Avatar billede fila Nybegynder
01. februar 2005 - 09:14 #4
oki du kan vel ikke give mig et eksempel ? (bruger asp.net og access database) hvis du ikke har tid til at give et eksempel ved du så hvor jeg kan finde noget information omkring det ?
Avatar billede arne_v Ekspert
01. februar 2005 - 10:51 #5
Et OleDbDataReader eksempel:

        Dim con As OleDbConnection = New OleDbConnection ("Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=D:\Database\MSAccess\Test.mdb;User Id=admin;Password=")
        con.Open
        Dim cmd As OleDbCommand = New OleDbCommand ("SELECT * FROM T1", con)
        Dim rdr As OleDbDataReader = cmd.ExecuteReader
        While rdr.Read
            Dim f1 As Integer = CType(rdr(0), Integer)
            Dim f2 As String = CType(rdr(1), String)
            ' brug f1 og f2
        End While
        con.Close
Avatar billede arne_v Ekspert
01. februar 2005 - 10:52 #6
Har du kigger på nogle af de smarte ASP.NET data kontroller ?
Avatar billede fila Nybegynder
01. februar 2005 - 11:11 #7
Takker
Avatar billede arne_v Ekspert
01. februar 2005 - 19:07 #8
OK med et svar så ?
Avatar billede arne_v Ekspert
01. februar 2005 - 19:09 #9
Læs evt. http://samples.gotdotnet.com/quickstart/aspplus/doc/webdataaccess.aspx

(når de får deres site bragt i orden !)
Avatar billede fila Nybegynder
02. februar 2005 - 14:08 #10
Tak for hjælp. mvh Finn
Avatar billede arne_v Ekspert
25. februar 2005 - 20:59 #11
så mangler du bare at acceptere svaret