Avatar billede fez0 Nybegynder
31. januar 2005 - 21:06 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

vedr. spil der bliver solgt på apple.com/dk

Hej.

Jeg ville lige høre ang. de computer-spil der bliver solgt inde på www.apple.com/dk.

Er det sådan nogle "specielt beregnet til MACs" eller hvordan foregår de spil? Eller er det helt normale PC spil?

Jeg er ikke meget af en gamer, og jeg går snart til MAC, så det kunne vel da være meget sjovt at have et actions shooter spil man kunne spille. (såsom Nightfire, Call of Duty osv :))

takker for jeres tid
Avatar billede egonspock Seniormester
31. januar 2005 - 21:10 #1
De er ganske almindelige computerspil, der dog er compileret(lavet specielt) til OSX i stedet for windows. Men ellers fungerer de på fuldstændig samme måde.
Avatar billede fez0 Nybegynder
31. januar 2005 - 21:24 #2
Jeg ved godt (og jeg har hørt) at MAC computer ikke er "beregnet" til spil. Og nu spørger jeg dumt.

Tager en MAC så "skade" af at der ligger spil på MACen eller når man spiller på den?

Se nu REQUIREMENTS for NIGHTFIRE:
• Mac OS X 10.3 or later
• PowerPC G4/G5, 1GHz or faster
• 256 MB RAM
• 2.4GB free disk space
• 3D Graphics Acceleration required (ATI Radeon 8500/nVidia GeForce 2 or better)
• 64MB of video ram (VRAM) required
• DVD drive required to install and play
• Network play Mac to Mac only

Da iMac G5 kun leveres med 64MBRAM, hvordan vil NIGHFIRE så have det med sådan en iMac G5 20" med 1GB DDR RAM?

Jeg får nemlig snart sådan en leveret til min dør, så jeg ville lige høre :)
og tak
Avatar billede fez0 Nybegynder
31. januar 2005 - 21:30 #3
Er der ikke også noget med at man slet ikke kan sammenligne en MACs "indvolde (GHZ, GFX, RAM) med en PC, da de arbejder på en helt anden (måske bedere :P) måde? eller?
Avatar billede egonspock Seniormester
31. januar 2005 - 23:17 #4
Det er noget værre fis at en Mac ikke kan bruges til spil. Da der er færre af dem end windows-maskiner og da det ikke er helt simpelt blot at rekompilere ser man blot at de spil, der bliver "porteret" kun er de gode spil, som man ved vil være en sællert på Mac også. Jeg har da ingen problemer med at spille UT2004 eller Warcraft på min Powerbook og jeg er sikker på at du også sagtens kan spile Nightfire på din nye G5, især da du har været så intelligent at smide ekstra RAM i :-)

Jeg faldt også over dette skriv, som er en del af en længere artikel, som du kan more dig med at læse:
http://www.extremetech.com/article2/0,1558,1755314,00.asp

Du kan spille lige så tosset du vil ;-)
Avatar billede egonspock Seniormester
31. januar 2005 - 23:18 #5
Der manglede godt nok noget tegnsætning, men mon ikke det går :-)
Avatar billede fez0 Nybegynder
01. februar 2005 - 18:02 #6
jeg takker for besvarelserne og linket - :)
Avatar billede egonspock Seniormester
02. februar 2005 - 19:43 #7
http://macspil.dk er nok også værd at nævne. Tak for points.