Avatar billede anhansen Nybegynder
31. januar 2005 - 15:25 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

OS X maskine har problemer med at åbne cd drev.

Hej

Jeg har en mac som har lidt psykiske problemer med at give slip på en skive når den endelige har fået den indenbords.

Man er så nødt til at åbne drevet ved hjælp af at skubbe skuffen ud vha. den lille "nøgle" der følger med.

Men det har den bivirkning at hvis man ligger en ny dvd i skuffen - så opdager os X ikke at den er kommet i.

Er der nogle der kender til dette problem - og er der nogen der kender en løsning.

Det er meget ofte det sker.

Maskinen er en ny g5 1.8ghz med os 10.3
Avatar billede foodear Praktikant
31. januar 2005 - 15:47 #1
Du kan holde museknappen nede mens din Mac starter op, så åbner cddrevet
Avatar billede anhansen Nybegynder
31. januar 2005 - 15:50 #2
Det er ikke mens den starter op... Det er mens den kører.

Første gang virker det vist fint - men så når man skal have cd'en ud og en anden i f.eks så kommer problemet - og det er ikke holdbart at skulle genstarte hver gang man skal have en ny cd/dvd i.. :-)
Avatar billede egonspock Seniormester
31. januar 2005 - 17:59 #3
Har du checket om der er firmware-opdateringer til maskinen, som du ikke har installeret? Ellers ville jeg nok ringe til Apple og beklage mig.
Avatar billede anhansen Nybegynder
03. juni 2005 - 16:51 #4
lukker her... Er vist kommet lidt ud af sync... Sidder ikke i jobbet mere, saa det er ikke saa relevant mere... Tak for input... :-)