Avatar billede martinmc Nybegynder
31. januar 2005 - 12:41 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Intet internet? :S

Mig og min søster har hver sin PC. De kører igennem en hub for at komme på nettet.
Lige da jeg skulle sætte det til smed jeg bare et kabel i begge til hubben og de kørte begge på nettet.
Min søster ville så have sin harddisk formateret, og det gjorde jeg så.
Efter kunne den ikke se netkortet... Mærkeligt tænkte jeg. Jeg prøvede at tage det ud og sætte det i igen. Nu fandt den det, men kan ikke gå på nettet.
Jeg har ikke brugt min diskette som jeg normalt bruger til kortet når jeg har formateret, men denne gang siger den bare noget med at den ikke kan finde det.

Når jeg går ind på netkortet og kigger står der:
"Begrænset eller ingen forbindelse"
"Du kan muligvis ikke oprette forbindelse til internettet eller netværksressourcer. Problemet opstod da netværket ikke tildelte en netværksadresse til computeren"

Aner ikke hvad jeg skal gøre.

Overvejer om jeg skal købe et nyt netkort. Det nuværende var et jeg købte for 99 kr. engang for 1 år siden.

200 Point da det virkelig betyder noget for mig !
Avatar billede nva Praktikant
31. januar 2005 - 13:10 #1
Står netkortet ok under enhedshåndtering eller er det markeret med udråbstegn ?
Avatar billede reving Nybegynder
31. januar 2005 - 13:10 #2
Hvilken type internet har du ? Webspeed, ADSL, ISDN......?
Avatar billede martinmc Nybegynder
31. januar 2005 - 13:12 #3
Der er intet netværkskort.

Medarbejder bredbånd igennem TDC. 2048/1024
Avatar billede martinmc Nybegynder
31. januar 2005 - 13:12 #4
Der er intet netværkskort = Der er intet udråbstegn..

hehe
Avatar billede nva Praktikant
31. januar 2005 - 13:16 #5
Netkort IKKE netværkskort ! Der er vel et netkort ?

Hvis du kører med SP2 på winxp kan du måske bruge dette : http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=17d997d2-5034-4bbb-b74d-ad8430a1f7c8
Avatar billede reving Nybegynder
31. januar 2005 - 13:17 #6
Dvs. under enhedshåndtering kan du ikke se netkortet ?
Avatar billede nva Praktikant
31. januar 2005 - 13:20 #7
Netværkskort = netkort - jeg går udfra vi mener det samme :-)
Avatar billede reving Nybegynder
31. januar 2005 - 13:22 #8
Ja, kan du se det i enhedshåndtering ?
Avatar billede martinmc Nybegynder
31. januar 2005 - 13:24 #9
Brænder lige den ting ned og ser om den hjælper.

Altså jeg går ind under enhedshåndtering, og så under netværkskort, der står:

"Asound 10/100M Based Fast Ethernet Card."
Avatar billede martinmc Nybegynder
31. januar 2005 - 13:35 #10
Altså det hjalp ikke.

Prøver at med et andet kabel.

Hvad kan jeg ellers gøre?
Avatar billede nva Praktikant
31. januar 2005 - 13:40 #11
Har du checket indstillingerne på netkortet. TCP/IP protokol osv. Sammenlign evt. med den pc der virker.
Avatar billede martinmc Nybegynder
31. januar 2005 - 13:43 #12
Tjekker det lige...
Avatar billede martinmc Nybegynder
31. januar 2005 - 15:26 #13
Det var fordi jeg havde brugt min nye windows XP skive. Altså den nye der installerer den SP2 med det samme, det gør den ikke med den gamle. Så det virkede med det gamle. Skal ikke kunne sige hvorfor :)
Avatar billede martinmc Nybegynder
31. januar 2005 - 15:26 #14
Smid et svar
Avatar billede nva Praktikant
31. januar 2005 - 15:32 #15
svar :-) Godt du fik det til at virke.