Avatar billede princewhite Nybegynder
31. januar 2005 - 10:55 Der er 3 kommentarer

simpel kodning

Hejsa,

Håber nogle lige vi kigge på denne simple kode.. forstår slet ikke den funker.. den data der lagres i database er bare $tekst og ikke indputet.

----------1.side------------

<form method="post" action="2side.php"><table>
<tr><td width="150"><div style="text-align:center"><font size="2">Første tekst:</div></td><td><input type="text" name="1tekst"></td><td width="150"><div style="text-align:center"><font size="2">Min pris:</div></td><td><input type="text" name="1prismin"></td><td width="150"><div style="text-align:center"><font size="2">Min pris:</div></td><td><input type="text" name="1prismax"></td></tr></table>
<tr><td width="150"></td><br><td><input type="submit" value="Gem" name="opret"></td></tr></form>

------2.side---------------

<?
if($opret){
mysql_connect("localhost","xxxx","xxxxx");
mysql_select_db("xxxx");
$query = mysql_query("INSERT INTO priser (1tekst, 1prismin, 1prismax)" . "VALUES ('$1tekst', '$1prismin', '$1prismax')");
echo "Dine indtastninger er nu gemt";
}

?>
Avatar billede medions Nybegynder
31. januar 2005 - 11:01 #1
<?php
if($opret){
mysql_connect("localhost","xxxx","xxxxx");
mysql_select_db("xxxx");
$query = mysql_query("INSERT INTO priser (1tekst, 1prismin, 1prismax) VALUES ('$1tekst', '$1prismin', '$1prismax')");
echo "Dine indtastninger er nu gemt";
}

Prøv sådan...

//>Rune
Avatar billede princewhite Nybegynder
31. januar 2005 - 11:15 #2
takker :) men det virker stadig ikke.. det eneste den poster som værdien er $1tekst osv.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
31. januar 2005 - 11:19 #3
Variabler må ikke starte med et tal