Avatar billede skippie Nybegynder
31. januar 2005 - 10:45 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Henter kun 12 udtræk fra databasen

Jeg er i øjeblikket i gang med at lave et menusystem hvor der i menuen skal være en list over de konsulentrapporter der er skrevet.

Det går egentlig også fint nok, den henter fra databasen og viser det i menuen..

Problemet er bare at den kun viser 12 udtræk... Jeg ved at den skulle vise 13..
Jeg prøvede at hive koden ud og smide den ind i et blankt dokument for at se om det var min HTML der skabte problemer, men de var nøjagtig samme resultat..

Så nu er jeg lidt på herrens mark over hvad det kan skyldes..
Her er koden..

<%

str_Firmanavn = "SELECT ID, Firmanavn FROM tbl_brugere WHERE Brugernavn = '"&session("brugernavn")&"'"
set rs_Firmanavn = Conn.Execute(str_Firmanavn)

str_OpenRapportLink = "SELECT * FROM tbl_opgave WHERE KundeID = '" & rs_Firmanavn("ID") & "'"
set rs_Menu = Conn.Execute(str_OpenRapportLink)

if rs_Menu.eof and rs_Menu.bof then
  Response.Write "<CENTER>Der er ikke indtastet nogen rapporter for "&rs_Firmanavn("Firmanavn")&"</CENTER>"
else
while not rs_Menu.eof or rs_Menu.bof
  Response.Write "<TABLE ALIGN=center>"
  Response.Write "<TR>"
  Response.Write "<TD>"
  Response.Write "<A HREF=index.asp?rapportid="&rs_Menu("ID")&" CLASS=link>"
  Response.Write "Rapport ID: "&rs_menu("ID")
  Response.Write "<BR>"
  Response.Write rs_Menu("Dato_Start")&" - "&rs_menu("Dato_Slut")
  Response.Write "</A>"
  Response.Write "</TD>"
  Response.Write "</TR>"
  Response.Write "</TABLE>"
  Response.Write "<HR SIZE=1 WIDTH=155 ALIGN=CENTER COLOR=#bfbfbf>"
  rs_Menu.MoveNext
wend
end if

%>

Kan sige at den henter fra en Access Database...
Avatar billede medions Nybegynder
31. januar 2005 - 10:51 #1
Du skriver blot:
SELECT TOP 12 * FROM tabelnavn

//>Rune
Avatar billede medions Nybegynder
31. januar 2005 - 10:51 #2
ALtså brug funktionen TOP ;-)

//>RUne
Avatar billede skippie Nybegynder
31. januar 2005 - 10:53 #3
Det gjorde hverken fra eller til..

Altså den skal vise mere end 12... Problemet er lige nu at den kun viser 12...
Avatar billede medions Nybegynder
31. januar 2005 - 11:00 #4
Ahh okay :o) - Jamen det er jo ikke noget du kan skrive i din SQL, det er fordi der ikke er flere resultater af din forspørgsel så :o)

//>Rune
Avatar billede skippie Nybegynder
31. januar 2005 - 11:04 #5
Jo der er så :(

Det er det der er problemet, jeg ved der skal være én mere..

Nå må jo kigge lidt mere på det... Kan være at jeg sidder og kegler rundt i Access så...
Avatar billede skippie Nybegynder
31. januar 2005 - 11:13 #6
Og det var det så :|
Jaja da.... Lukker og slukker, problemet er jo ikke eksisterende :P