Avatar billede privat Nybegynder
30. januar 2005 - 21:57 Der er 3 kommentarer

XP kan ikke starte

Hejsa jeg har et problem med en pc som er blevet formateret.Når jeg installerer XP (Ny orig)inlæser den godt nok de første filer,men når så den selv skal til at starte op for at komme vidre(det første billed med sort baggrund og logo med den grønne lys bjælke) køre den fast 3 gang bjælken køre over skærmen.Det er en 3.0 mhz pentium 4 og et soltek bundkort,købt i marts 2004.
Ram er blevet byttet hd er blevet byttet grafikkort er blevet byttet.Hvad kan jeg gøre.årgsag til at den blev formateret var at der skulle en orig XP installeres.Er vi ude i noget med processor eller et nyt bundkort ??? eller er der noget der lige skal prøves først
Avatar billede privat Nybegynder
30. januar 2005 - 22:00 #1
Det skal nævnes at ved installationen er jeg ikke kommet så langt at den skal have nogle koder,da den jo køre fast
Avatar billede stig3 Mester
30. januar 2005 - 22:32 #2
fryser den eller kommer den med en fejlmeddelelse ?

Hvis den ikke kan indlæse nogle filer plejer det at være harddisk eller ram, men hvis den fryser er det nok nærmere køling.

Er der onboard grafikkort kan du prøve at tage grafikkortet ud.

Tag i det hele taget så meget hardware fra som muligt. Derefter kan du sætte enhederne til en efter en indtil du finder synderen.
Avatar billede stig3 Mester
30. januar 2005 - 22:34 #3
Det med at prøve et andet grafikkort lød vist lidt rodet.

Jeg mener at du skal prøve med et andet grafikkort. Hvis der er et grafikkort på bundkortet kan du prøve at tage det nye ud og prøve med det på bundkortet.

Hvis du stadig har det gamle kan du også prøve med det.