Avatar billede hilton2305 Nybegynder
30. januar 2005 - 21:13 Der er 4 kommentarer

Generering af thumbnails

Jeg sidder og prøver at generere thumbnails i asp.net (c#) men får hele tiden denne fejl - "A generic error occurred in GDI+"

Et stykke kode der generere fejlen er her -

System.Drawing.Image img = new Bitmap(MapPath("test.jpg"));
Bitmap f = new Bitmap(img,100,100);
string path = MapPath("test2.jpg").Replace("\\","/");
f.Save(path,ImageFormat.Jpeg);

Det skulle ikke være et adgangsproblem, det har jeg kigget på...!
Avatar billede hilton2305 Nybegynder
30. januar 2005 - 21:14 #1
By the way - det er linie 4 (altså sidste linie) der laver fejlen!
Avatar billede cms Nybegynder
30. januar 2005 - 23:13 #2
Jeg forstår ikke umiddelbart hvorfor du laver den string.Replace("\\","/");
Avatar billede thomashove Nybegynder
31. januar 2005 - 15:49 #3
jeg fik den samme meddelelse indtil jeg gav "Alle" skriverettigheder til den mappe hvor jeg gemte billedet... er du helt sikker på at du har sat rettighederne korrekt op ?

flg. kode virker fint hos mig (skrevet i VB)

Dim img As System.Drawing.Image = New Bitmap(MapPath("danger.gif"))
        Dim f As Bitmap = New Bitmap(img, 100, 100)
        Dim path As String = "c:\testout\test2.jpg"
        f.Save(path, System.Drawing.Imaging.ImageFormat.Jpeg)
Avatar billede basementjack Nybegynder
02. februar 2005 - 01:10 #4
Jeg har samme problem.. Jeg mistænker det at være hvis man gemmer et gif som jpg eller når man gemmer jpg der er gemt "forkert" som rigtigt jpeg..