Avatar billede firehat Nybegynder
30. januar 2005 - 11:03 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Fjernstyre computer med PDA

Hej,

Jeg vil gerne fjernstyre min computer med min PDA over LAN. På min PDA ligger 'Terminal Services Client' men kan ikke nogen server til XP..
Nogen der har en løsning?

Tak på forhånd
Mikkel
Avatar billede fommy Nybegynder
30. januar 2005 - 11:24 #1
Vha Terminal Services Client og XP's egne indbyggede fjernskrivebord er det muligt at logge på og fjernstyre den. Du skal bare huske at aktivere fjernforbindelser under egenskaber for systemet. Det er bare knap så fedt at skulle scrolle sig vej igennem en 1280x1024 skærm på en 320x240 klient =) men det kan lade sig gøre.
Avatar billede firehat Nybegynder
30. januar 2005 - 11:29 #2
hmm...Jeg har aktiveret fjernforbindelser, og prøver at skrive IP'en på computeren i Terminal Services Client, men for timeout..

Hvad gør jeg forkort? Skal jeg bruge en bestemt port eller noget?
Avatar billede fommy Nybegynder
30. januar 2005 - 11:31 #3
Fjernskrivebordet i XP kører på port 3389 standard, så prøv at sætte den på også.
Avatar billede firehat Nybegynder
30. januar 2005 - 11:33 #4
"The server name specified is invalid"
Avatar billede fommy Nybegynder
30. januar 2005 - 12:20 #5
Det er en hård nød at knække...
Hvis jeg finder ud af noget, vender jeg tilbage.
Avatar billede gookyard Nybegynder
20. februar 2005 - 03:00 #6
Prøv at gå ind på www.logmein.com
jeg har selv prøvet det, og det virker på min h2210 over bluetooth
Avatar billede jobless Nybegynder
03. marts 2005 - 15:25 #7
Du skal ikke angive en port ipaq'en, din xp skal køre på standardporten (3389) for at få det til at virke.

Der skal indtastes en ip (intern/lan ip) eller maskinnavn på ipaq'en

Muligvis har du en software-firewall på XP'en, som du skal deaktivere for at teste det af.
Avatar billede firehat Nybegynder
10. juni 2005 - 16:53 #8
Tak for hjælpen, ligger du et svar?
Avatar billede jobless Nybegynder
23. juni 2005 - 07:54 #9
Mig ?