30. januar 2005 - 04:26Der er
9 kommentarer og 1 løsning
multiplayer med OpenGL
jeg har prøvet at finde nogle bøger om spil programmering i OpenGL, men der er ingen af dem der omhadler et afsnit omkring multiplayer og client/server delen. jeg har til gengæld lagt mærke til, at en masse d3d bøger inden for det samme område omhandler networking. er det fordi OpenGL i sig selv ikke understøtter netværk, og ville det i så fald bedere kunne betale sig at gå igang med d3d istedet. har f.eks. fundet en bog som denne her, som jeg eller ville mene omhandler alle det relevante område jeg kunne tænke mig, eneste problem er bare at bogen bruger d3d og ikke OpenGL
PS: i er velkommen til at smidde links til bøger, som i mener kunne have interesse :)
nå ok, men hvis jeg nu har en bog som denne her "OpenGL Game Programming", hvor man ender ud med et simpelt fps-spil. hvordan kommer man så vodere derfra til multiplayer, er der nogle bøger du kan foreslå eller ville det være bedere/lettere at starte på d3d istedet, da jeg kan forstå at det allerede er implementeret her.
d3d / ogl har ikke noget med netværk at gøre derimod så findes der i directx et netværks lib kaldet directplay. multiplayer game programming concentrerer sig som directplay samt winsock (windows socket libery). Hvis du er interesseret i at få fingre i et smart gratis netlib så findes der et kaldet raknet der er opensource og smarterer til spiludvikling end dplay og wsck.
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.