Avatar billede tk27 Nybegynder
30. januar 2005 - 01:46 Der er 8 kommentarer

Dynamisk placering af layers i forhold til skærm-opløsning!

Hej

Jeg har lavet en side, som er en tabel der er centreret på siden.

Indholdet laves i denne tabel - hvor også menuen (lavet hidden/visible layers) er.

Mit problem er at disse layer jo bliver synlige i en bestemt afstand fra top/venstre side. Så hvis siden ses i 800x600 så er menuen et sted i forhold til tabellen, og hvis det foregår i 1024x768 så er menuen længere væk fra indholdet.

Det dur jo virkeligt ikke.

Hvordan gør man således at menuen er placeret ens i forhold til tabellen uanset hvilken skærmopløsning brugeren anvender..??

Du kan se lidt af ideen her (som det ikke skal være):

http://kennedys.dk/brudekjoler/sincerity1.html

(siden laves i GoLive)
Avatar billede tk27 Nybegynder
30. januar 2005 - 01:47 #1
Glemte lige:

det kan laves i frames, det er jeg klar over, men det er ikke sådan jeg vil lave det.

tak :-)
Avatar billede alister_crowley Nybegynder
30. januar 2005 - 01:52 #2
prøv at se på denne her side:

http://www.thenoodleincident.com/tutorials/box_lesson/boxes.html

Og oplysning: Layer = <div> box med CSS
Avatar billede tk27 Nybegynder
30. januar 2005 - 10:37 #3
Det gør mig ikke spor klogere!!!

Men ud fra andre indlæg, synes jeg at kunne læse at det ikke kan lade sig gøre.

Er det korrekt?
Avatar billede alister_crowley Nybegynder
30. januar 2005 - 11:39 #4
Måske, hvis du uddybede fejlen, da jeg ikke kan se nogle opløsningsfejl.
Avatar billede tk27 Nybegynder
30. januar 2005 - 12:18 #5
Hvis du ser menuen - så ligger dropdown boksene HELT forkert...

Det skyldes at siden oprindeligt er lavet til at ligge i venstre side, hvor det på ingen måde giver problemer - da alle jo ser siden fra "vinkel"...
Avatar billede flintstone Novice
30. januar 2005 - 23:37 #6
Var det, omend muligt, at du skulle definere din mainframe i % istedetfor dine borders i %?
Bare et skud i luften.
Avatar billede flintstone Novice
30. januar 2005 - 23:43 #7
Hvordan hulen er det også du har lavet den menu? Er det jpg'er med popup funktioner, eller hvad?
Avatar billede flintstone Novice
30. januar 2005 - 23:50 #8
Og popuppen forvinder ikke når man flytter musen. Det med dimensionerne er vist ikke dit eneste problem c",)