Avatar billede vertu Nybegynder
29. januar 2005 - 18:33 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Min prefetch virker ikke mere

Hej eksperter

For et lille stykke tid siden slettede jeg alle filerne i c:\windows\prefetch for at rydde lidt op i opstarten, men XP har ikke lavet nogen nye PF's så nu skal alt starte fra bunden hver gang. Hvad kan der være sket? Jeg vil grumme gerne ha windows til at PF nogle af mine programmer igen bla. explorer, Norton AV osv. Jeg har læst at man manuelt kan PF'e filer ved at tilføje -prefetch:1 i deres genveje, men kan jeg ikke få XP til at gøre det automatisk igen? Så kan jeg bare rydde op en gang om måneden el.lign.
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. januar 2005 - 19:23 #1
i første omgang kunne du jo begynde med en systemgendannelse, herefter kan du begynde at slette en prefech ad gangen.
Jeg har selv en gang slette alle filerne i prefech mappen, det skete der ikke noget ved, men man skal selvfølgelig være forsigtig.
Avatar billede vertu Nybegynder
29. januar 2005 - 19:47 #2
Systemgendannelse er ikke en mulighed. Det er flere uger siden jeg lavede det omtalte trick, og mange nye ting er kommet til siden. Desuden har jeg også deaktiveret systemgendannelse på begge drev.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
29. januar 2005 - 19:50 #3
Klik start | kør, skriv services.msc og tryk enter.
Check om denne service er deaktiveret: Opgavestyring
Er den det så aktiver den og sæt startypen til automatisk.

Genstart og prøv at se om ikke det løste problemet.
Avatar billede vertu Nybegynder
29. januar 2005 - 19:55 #4
Ok, jeg tror det ligner point til tonnybrandt. Jeg genstarter lige et par gange for at se det løser problemet. Sagen er den at jeg altid har deaktiveret opgavestyring for jeg har ikke kunnet se hvad den skulle bruges til. Og så ligger den ovenikøbet i delte ressourcer på et netværk. Der er jo aldrig nogen opgaver listet synligt. Jeg vender hurtigt tilbage. Tag en kop kaffe imens :)
Avatar billede vertu Nybegynder
29. januar 2005 - 19:56 #5
Jeg skulle lige til at køre en sfc /scannow lige da den nye meddelelse poppede op. Det var et held :)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
29. januar 2005 - 20:01 #6
Jeg lægger lige et svar imens.
Jeg fandt rådet på en side hvor det løste præcist samme problem.
Avatar billede vertu Nybegynder
29. januar 2005 - 20:10 #7
Det ser rigtig godt ud!!! Jeg genstartede først 3 gange, men efter 3 gange: ingen prefetch i folderen. Jeg skulle lige til at skrive herinde at det ikke virkede (har læst det tager XP 3 gange at regne ens vaner ud) da jeg besluttede lige at prøve en sidste gang. Og denne gang :D : nu åbnede nogen programmer som jeg ikke har set i proceslinien (bla. lyd) i meget lang tid - og antivirus og det hele; meget hurtigere opstart nu. Lækkert. Tak for hjælpen.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
29. januar 2005 - 20:15 #8
Velbekomme og takker for point :)

(tak for oplysningen mht de 3 gange. Det vidste jeg ikke)