Avatar billede donely Nybegynder
28. januar 2005 - 14:47 Der er 5 kommentarer

Brug af anden router en den man fik med ved oprettelse af ADSL

Jeg har nu haft en Cisco 677 i et par år og den er så håbløst skidt til det jeg vil bruge den til (VOIP, SPI mv.) og overvejer derfor at anskaffe mig en anden (bla med indbygget wireless). Anyway, så ville jeg høre om man det kan lade sig gøre at udskifte den med f.eks. den Amitech har på deres hjemmeside? Hvis det kan, er det så bare at sætte den til i stedet for og så gå ind på (i mit tilfælde) Tiscali's opsætningsside, eller hvordan?
Avatar billede kenp Novice
28. januar 2005 - 16:17 #1
ja det kan du sagtens hvis du bare ikke har cybercity.
Avatar billede kenp Novice
28. januar 2005 - 16:18 #2
hov så lige at du havde Tiscali, så er det bare at sætte den til, også gå på nettet igen. med mindre at du har en ATM forbindelse.
Avatar billede donely Nybegynder
28. januar 2005 - 17:27 #3
Dvs. at jeg kan købe en hvilken som helst router, smide Cisco'en lang langt væk, og koble den nye router til stikket i væggen, for derefter at gå ind på Tiscali's konfigurationsside og skrive brugernavn/kodeord og vupti så virker det?
Avatar billede kenp Novice
28. januar 2005 - 17:32 #4
Skulle det gøre! har du et modem udover den router fra CC? hvis ja så kan du.
Avatar billede donely Nybegynder
28. januar 2005 - 17:46 #5
Modem? Nej jeg har min Cisco 677 som er sat i stikket i væggen som blev lavet (WAN stikket) og så går der et stik fra Ciscoen (LAN) ind i computeren/switchen (afhængig af så meget).

Mit problem er jo at jeg vil sætte en anden router til. Jeg kunne jo sætte den efter Cisco'en, men så ville Cisco'en køre NAT (og den understøtter ikke uPnP eller SIP protokollen) og det ville den der kom efter også (dobbelt NAT, hvor Ciscoen ikke understøtter det som jeg gerne vil have den til). Derudover ville det jo også være modbydelig grimt at se på med alle de enheder og kabler.