Avatar billede raos Nybegynder
28. januar 2005 - 13:32 Der er 3 kommentarer

MEGET langsom Checkdisk

Jeg har pc med en Maxtor 20GB IDE disk. (FAT32 formateret)
Under opstart vil den udføre scandisk - men dette har indtil videre taget 1 timer og nu står der: "1 percent completed".

Hvis jeg undlader at køre scandisk ved opstart er XP bare meget, meget langsom i alle operationer.

Jeg har kørt Maxtors egen PowerMax "Full Text" - uden at den fortæller om fejl.

Hvad kan jeg gøre for at afhjælpe det?
Avatar billede ejdesgaard Nybegynder
28. januar 2005 - 13:47 #1
jeg tror det nemmeste vil være at geninstallere windows xp
Avatar billede halifax Nybegynder
28. januar 2005 - 15:00 #2
Prøv at køre chkdsk fra fejlsikret tilstand = tast F8 under boot.

Kører du et antivirusprogram så deaktiver opstarten af det, så det ikke forhundrer at der kan flyttes rundt med filerne på disken mens chkdsk gennemføres.

Hvis du har XP Pro kan du starte op på XP skiven i Recovery Console (Gendannelseskonsollen) og køre chkdsk derfra.
Avatar billede raos Nybegynder
28. januar 2005 - 15:01 #3
har prøvet
checkdsk /f
fixboot
fixmbr

men intet hjalp