Avatar billede bang-olufsen Nybegynder
28. januar 2005 - 13:22 Der er 7 kommentarer

mulighed for 2 routere på et telefonstik

Lidt pudsigt spørgsmål vil nogle tænke.. men her er teten.
Er ved en flytning af min gamle linie fra Vejle til Silkeborg blevet gjort opmærksom på af Cybercity at der her kræves at man har fastnets telefon for at kunne blive Adsl kunde i Silkeborg (ihvertfald i det område jeg er i)
Det gav mig ideen at min nye nabo skulle ha det 'hosted' på hans fast net.. men han har allerede internet gennem arbejde.. og kan derfor ikke dele med mig.  Men er det muligt at have 2 routere på et telefonstik? Eller er det mere end besværligt? / umuligt?

Mvh Kim
Avatar billede vallemanden Nybegynder
28. januar 2005 - 13:31 #1
Det er ikke noget problem

Men hvorfor 2 routere??
Avatar billede vallemanden Nybegynder
28. januar 2005 - 13:33 #2
i kan jo 'bare' sætte den ene router op til at sende det som er til dig til din pc's ip og omvendt til hans pc
Avatar billede kenp Novice
28. januar 2005 - 16:20 #3
Du vil altså have 2 adsl linier ind i samme hus/lejlighed mv.? hvis han har nok kabler (altså ledigt kobber i væggen) så kan det sagtens lade sig gøre for så skal du bare oprette endnu et telefonstik (kan man gøre selv man skal bare have nogen til at tilslutte det ude i vejen, også begynder det at koste) så det næsten ikke kan betale sig.
Avatar billede bang-olufsen Nybegynder
28. januar 2005 - 18:00 #4
Årsagen er at det ene netværk som er der i forvejen kører VPN og er en firma løsning... så det er nix pille der. Og hvis jeg vil ha flyttet min egen linje i min egen lejlighed er jeg tvunget til at oprette en fastnets linie, og det er selvom det er cybercity. Det nemmeste vil så helt klart være at benytte naboens telefonforbindelse som allerede er i brug.. og det vil i så mene ikke er noget problem med 2 routere på en addresseP?P?
Avatar billede kenp Novice
28. januar 2005 - 19:27 #5
Jo det mener jeg! for han skal have 2 telefonstik (det vil sige at der skal have været oprettet 2 telefon forbindelser ind på et tidspunkt!)

har der aldig været et telefonstik i din lejlighed? hvis jo så kan du også godt få Cybercity.
Avatar billede bang-olufsen Nybegynder
28. januar 2005 - 19:37 #6
der er skam telefonstik, men cybercity har lejet sig ind der.. så det er tvungen fasttelefon før der kommer net, lam undskyldning.. men hvad kan man gøre ved det.. mig bekendt har naboen kun sit fastnet nummer og sit adsl fra arbejde.. men det er vel et forsøg værd at spørge cyber om det kan oprettes men det er da også speget at man ikke kan få net inden for rimelig tid nogle steder :(
Avatar billede kenp Novice
28. januar 2005 - 19:40 #7
gør ikke noget at spørge, men jeg tror ikke de kan samtidig med den anden.

Ja det andet er så surt show.

Men hvis du har kabeltv kan det jo være du kan få igennem dem.