Avatar billede skalling Nybegynder
28. januar 2005 - 11:49 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Adgang til windows 2000

Jeg har fået en pc'er med windows 2000.
Problemet er, at jeg ikke kan logge på. Når jeg tænder den, kommer den op med brugernavnet Peter, men vil ikke akceptere den adgangskode Peter opgiver til mig.
Jeg skal bemærke, at Peter er slettet som administrator, inden dette skete. Der findes en anden "administrator" som brugernavn, men den kender jeg ikke adgangskoden til, hvs der har været en.
Er der nogen der har et løsningsforslag.
Avatar billede ejdesgaard Nybegynder
28. januar 2005 - 12:57 #1
hvis vedkommende du har købt computeren af, er almindelig bruger, så er der en god chance for at du kan trykke CTRL+ALT+DEL 2 gange, og derefter skrive administrator i feltet brugernavn, lade være med at skrive en adgangskode, og prøve at logge ind
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
28. januar 2005 - 13:17 #2
Var det ikke nemmere og bedre at foretage en nyinstallation af maskinen ?

Men du kan knække administrator passwordet vha dette program:
http://www.riversen.dk/download.php?id=15
Avatar billede ejdesgaard Nybegynder
28. januar 2005 - 13:35 #3
det ser ikke ud til at tonybrandt's link virker, men her er et andet program der kan knække administrator passwordet... der er en howto fil hvor der står hvordan du laver disketten, hvis windows xp ligger på c:\windows, så skal du bare trykke enter indtil du skal skrive det nye password...
Avatar billede ejdesgaard Nybegynder
28. januar 2005 - 13:36 #4
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
28. januar 2005 - 14:02 #5
eidesgaard > Linket virker fint her ved mig
Avatar billede ejdesgaard Nybegynder
28. januar 2005 - 14:08 #6
tonnybrandt > jeg kan også godt hente zip mappen, men når jeg vil se indholdet, så kommer der en fejl.
Avatar billede dinkie Nybegynder
28. januar 2005 - 14:18 #7
Man kan også bruge den der ligger på http://www.ultimatebootcd.com/

Det er P. Nordahls dejlige tool. Kan også DL's direkte på hans site: http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
28. januar 2005 - 14:21 #8
eidesgaard > Det virker fint ved mig, men alternativt kan brugeren så bruge dinkies link til Pnordahl. Det er faktisk den samme fil *s*
Avatar billede dinkie Nybegynder
28. januar 2005 - 14:29 #9
riversen linket virker også ok her.. :o)
Avatar billede ejdesgaard Nybegynder
28. januar 2005 - 14:31 #10
okay, så er det nok bare min comp der stenede
Avatar billede ejdesgaard Nybegynder
28. januar 2005 - 15:41 #11
takker for points:)