Avatar billede whistler_whistler Nybegynder
27. januar 2005 - 18:05 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

"Automatisk" ændring af størrelse på et billede

Jeg har lavet et program som benytter et baggrundsbillede. Dette baggrundsbilleder skal ændre størrelse alt efter hvilken skærmopløsning som en given bruger benytter. Fx hvis en bruger benytter en 1024 * 768 så skal mit billeder være 500 * 400 pixel.
Kan man på nogen måde ændre et jpg billedes størrelse ?

mvh
Avatar billede hooh Nybegynder
27. januar 2005 - 19:13 #1
du kan måske lægge flere billeder ned på serveren

background_1024.jpg (kan have størrelsen 500x400)
background_786.jpg (kan have størrelsen 200x200)

if width>1000 then
  background = "background_1024.jpg"
else
  background = "background_786.jpg"
end if

altså noget lign....
Avatar billede whistler_whistler Nybegynder
27. januar 2005 - 19:29 #2
ja, det er sådan set den måde jeg bruger nu, problemet er bare at det fylder temmelig meget, ca 8-9mb for alle billederne i mellem kvalitet.
Avatar billede hooh Nybegynder
28. januar 2005 - 10:28 #3
så må du også ha RIGIG mange baggrundsbilleder.

Der findes komponenter, der kan resize dine images(in memory). Altså uden at slette det originale. Men jeg ved ikke hvordan performance bliver.

http://www.aspjpeg.com/manual_02.html
Avatar billede whistler_whistler Nybegynder
29. januar 2005 - 08:48 #4
nu er det ikke på en hjemmeside at billederne skal bruges, men jeg kigger lige på det alligevel
Avatar billede whistler_whistler Nybegynder
29. januar 2005 - 15:40 #5
ser ikke ud til at jeg kan bruge det.
Det jeg søger er altså en måde hvorpå man kan ændre størrelsen på et jpg billede. Selve programmet kan være skrevet i c, vb eller et andet sprog
Avatar billede whistler_whistler Nybegynder
13. november 2005 - 10:10 #6
lukker