Avatar billede whistler_whistler Nybegynder
27. januar 2005 - 17:32 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Lidt hjælp til en custom shortcut menu

Jeg har forsøgt at lave en custom shortcut menu, men er stødt ind i et mindre problem. En af "knapperne" i menu'en indeholder en undermenu med følgende captions: "Auto", "Vertical" "Horizontal"
det er så meningen at man skal kunne se hvilken af disse tre muligheder man sidst have klikket på. Det skal være noget i stil med det "check" tegn som man finder under:
"Vis" -> "Værktøjslinier", her er der vist hvilke værktøjslinier der er valgt.
Kan dette lade sig gøre og i givet fald hvordan ?

Her er hvordan jeg har lavet menu'en:

    Set MenuItem = myBar.Controls.Add(Type:=msoControlPopup)
    MenuItem.BeginGroup = False
    MenuItem.Caption = "Select"

    Set myItem = MenuItem.Controls.Add(Type:=msoControlButton)
    With myItem
        .Caption = "Auto"
        .OnAction = "f(1)"
        '.FaceId = 1550
    End With

    Set myItem = MenuItem.Controls.Add(Type:=msoControlButton)
    With myItem
        .Caption = "Horizontal"
        .OnAction = "f(2)"
        '.FaceId = 2654
    End With

    Set myItem = MenuItem.Controls.Add(Type:=msoControlButton)
    With myItem
        .Caption = "Vertical"
        .OnAction = "f(3)"
        '.FaceId = 2654
    End With
Avatar billede sjap Praktikant
28. januar 2005 - 09:39 #1
Jeg ved ikke lige hvad det er, du har på dine FaceId'er, men måden at gøre det på er vel et tilknytte en funktion til det menupunkt du vælger. Denne funktion skal så fjerne FaceID med check-tegnet fra alle andre menupunkter, og sætte et FaceId med et check-tegn på den valgte menu.
Avatar billede whistler_whistler Nybegynder
29. januar 2005 - 15:38 #2
ja okay, havde bare håbet på at man kunne lave en 2 state knap, men det ser ikke ud til at det er muligt i en shortcut menu, jeg fik det til at virke ved at tildele faceid's
skriv et svar hvis du vil have point :-)
Avatar billede sjap Praktikant
29. januar 2005 - 15:40 #3
Jeg tror ikke 2 state knapper findes til menuer. Så det er bare det sædvanlige med at få det til at se ud som om det sker. Kodemæssigt kan det være noget klodset, men derfor kan det godt virke i forhold til brugeren.