Avatar billede johnny_michaelsen Nybegynder
27. januar 2005 - 12:37 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

5 forskellige <DIV> layers oven på hinanden i en celle

Hey eksperter

Har et mindre problem.

Jeg skal have 5 forskellige <div> layers til at befinde sig på samme position, men kan ikke bruge en fast position, da jeg laver en centreret side.

Mine <div> ligger i et <td> "her er et layer" </td>, og vil gerne at alle kunne befinde sig på samme sted.

Det er 5 mouseover layers.

Håber nogen kan hjælpe mig

/Johnny
Avatar billede plazm Nybegynder
27. januar 2005 - 12:42 #1
kan du ikke bruge <td><div></div><div></div><div></div><div></div><div></div></td> og så sætte style="position: absolute;" ?
Avatar billede roenving Novice
27. januar 2005 - 13:04 #2
I en container sætter du position:relative, så vil position absolute på dine indre divs placere dem ovenpå hinanden:

<div style="position:relative;">
  <div style="position:absolute;width:200px;height:200px;background:black;">Tekst</div>
  <div style="position:absolute;width:180px;height:180px;background:blue;">Tekst</div>
  <div style="position:absolute;width:160px;height:160px;background:green;">Tekst</div>
  <div style="position:absolute;width:140px;height:140px;background:yellow;">Tekst</div>
  <div style="position:absolute;width:120px;height:120px;background:red;">Tekst</div>
</div>
Avatar billede johnny_michaelsen Nybegynder
27. januar 2005 - 14:24 #3
Min kode til problemet ser sådan her ud. Ved at lave den container som herover er mit problem det samme som før. Mine layers dukker op under hinanden. Det vil sige, ikke på samme position men 2 vidt forskellige.

De 2 links herunder skal fungere som mouseover på de 2 layers, men kan sq ikke helt greje hvorfor det ikke fungere... ville også mene at det burde fungere med containeren.

<table width="528" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
<tr>
<td>
<a href="#" onMouseOver="MM_showHideLayers('Layer1','','show')" onMouseOut="MM_showHideLayers('Layer1','','hide')">mouseover 1</a><br/><br/>

<a href="#" onMouseOver="MM_showHideLayers('Layer2','','show')" onMouseOut="MM_showHideLayers('Layer2','','hide')">mouseover 2</a>

</td>
<td></td>
<td width="142">

<div id="container" style=" position:relative; width:142px; height:185px;">

<div id="Layer1" class="mouseover_1" style="width:142px; top:175px; height:185px; visibility:hidden;">
</div>

<div id="Layer2" class="mouseover_2" style="width:142px; top:175px; height:185px; visibility:hidden;">
</div>

</td>
</tr>
</table>

/Johnny
Avatar billede roenving Novice
27. januar 2005 - 14:57 #4
<div id="Layer1" class="mouseover_1" style="position:absolute; width:142px; top:175px; height:185px; visibility:hidden;">
</div>
Avatar billede johnny_michaelsen Nybegynder
27. januar 2005 - 16:40 #5
selvfølgelig har jeg glemt position...

Gider du smide et svar så får du dine point :o)

Tak for hjælpen

/Johnny
Avatar billede roenving Novice
30. januar 2005 - 14:49 #6
Velbekomme '-)
Avatar billede roenving Novice
20. september 2005 - 17:32 #7
-- og tak for point ;~}