Avatar billede sambino Nybegynder
27. januar 2005 - 10:04 Der er 6 kommentarer

Opsætning til at gå på nettet og til at sende og hente emails.

Hejsa

Jeg er helt ny i faget " PDA ", jeg har købt mig
en Fujitsu Siemens 410. Jeg vil gerne have den opsat
til at gå på nettet, samt til at sende og hente
emails. Jeg her søgt lidt rundt på nettet men syntes
ikke rigtig jeg kan finde nogle brugbar svar.

Det næste er så, hvis den bliver sat op til at hente og
sende emails, får jeg så ikke mine emails på min computer
mere?
Jeg skal til Spanien snart, kan man også hente og sende
emails dernede fra, eller skal man have en anden opsætning
der?

Håber en venlig sjæl kan hjælpe mig.

På forhånd tak

Sambino
Avatar billede lonepeter Novice
27. januar 2005 - 15:11 #1
Hvilken mobil telefon har du tænkt dig at bruge den sammen med?
Hvilket teleselskab har du?

Med hensyn til spanien så er jeg ganske sikker på at det ikke vil virke der nede, da opsætningen er opratør afhængig...
Avatar billede sambino Nybegynder
27. januar 2005 - 15:27 #2
Hejsa

Jeg har en Nokia 6670 og jeg bruger TDC.
Ok, jeg var næsten også sikker på at det ikke
virkede i Spanien.

Sambino
Avatar billede lonepeter Novice
27. januar 2005 - 15:31 #3
Okay, Jeg vender lige tilbage til dig senere hvis der ikke er andre der har svaret imellemtiden, for jeg skal ud af døren nu...
Avatar billede lonepeter Novice
27. januar 2005 - 17:13 #4
Okay...

Først skal jeg lige sige at jeg ikke har nogen erfaring med en bluetooth forbindelse mellem telefonen og pda´en men bruger irda porten, hvilket også virker fint.

For at få pda´en på nettet skal du skabe en forbindelse til nettet via mobiltelefonen. Det fungere sådan at pda´en via den infrarøde port beder telefonen oprette forbindelsen og så køre det. Først skal du sikre dig at dit mobil abonnement understøtter GPRS hvilket er et "data-abonnement", hvis du f.eks. har mobil ekstra 200 så gør det.

Nu skal du så til at have sat mobiltelefonen og pda´en op. Til brug for dette har tdc lavet en udemærket guide, den er godt nok beregnet til hp´s ipaq men jeg kan ikke forestille mig andet end at du også kan bruge den...

http://download.tdc.dk/pub/tdc/erhverv/mobilitet/opsaetning/Compaq_Ipaq_(PocketPC)_via_GPRS.pdf
Avatar billede lonepeter Novice
27. januar 2005 - 17:19 #5
Når dette er gjort så skulle det virke, altså du skulle kunne gå ind i internet explorer på pda´en og surfe rundt på nettet.

For at pda´en kan skabe forbindelse til telefonen skal du lige huske at aktivere infrarød på telefonen lige inden du prøver at gå ind i internet explorer...

For at du kan hente mail kræver det lidt yderligere opsætning, men det kan vi jo lige se på når ovenstående virker... - selvom du henter mails ind på pda´en vil de normatvis ikke blive slettet på mail serveren på den måde skulle du bagefter kunne hente dem ind på din PC også...
Avatar billede lonepeter Novice
08. februar 2005 - 10:05 #6
Hva... - har du fået det til at virke eller har du opgivet?