Avatar billede mrfunder Nybegynder
26. januar 2005 - 21:49 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Slet makerede?

Hej.

Jeg har lavet et "post-system", den henter alle brevene ud. Og så vil jeg gerne have at man kan slette dem man har makeret.

<td width=\"3\"><input type=\"checkbox\" name=\"delete\" value=\"$row[id]\"></td>

$row[id] er brevet's id. Så har jeg lavet en POST, funktion sådan man makere dem som skal slettes, og så trykker Slet.

Men mit problem er så: Hvordan får jeg fat i id'erne på dem som skal slettes?

$_POST[delete], Den indeholder jo kun én. Og man har formegentlig valgt flere - Forstår i?

Hvordan laver jeg slet funktionen sådan den sletter alle makerede fra databasen?
Avatar billede x-bixi Nybegynder
26. januar 2005 - 21:51 #1
Du skal sætte deres name til deres id, for de sender true til php hvis de er markerede
Avatar billede mrfunder Nybegynder
26. januar 2005 - 21:54 #2
Ja, jeg sætter deres navn til deres ip? Og hvordan finder jeg dem så og sletter dem?
Avatar billede mrfunder Nybegynder
26. januar 2005 - 22:01 #3
ip = id
Avatar billede detox Nybegynder
26. januar 2005 - 22:09 #4
Prøv at se dette eksempel:

<?
if (isset($_POST['send'])) {
    $ins = implode(' OR id=', $_POST['delete']);
    $query = "DELETE FROM tabel WHERE id=" . $ins;
    echo $query;
} else {
?>
<form action='<?=$_SERVER['PHP_SELF']?>' method='post'>
<p>1: <input type="checkbox" name="delete[]" value="1" /></p>
<p>2: <input type="checkbox" name="delete[]" value="2" /></p>
<p>3: <input type="checkbox" name="delete[]" value="3" /></p>
<p><input type="submit" name="send" value="OK" /></p>
</form>
<?
}?>
Avatar billede mrfunder Nybegynder
26. januar 2005 - 22:23 #5
Detox -> Det virker ikke helt
Avatar billede detox Nybegynder
26. januar 2005 - 22:25 #6
Hvordan mener du?
Avatar billede mrfunder Nybegynder
26. januar 2005 - 22:25 #7
Warning: implode(): Bad arguments. in c:\srv\apachegroup\apache\htdocs\manager\pages\indbakke.php on line 91
DELETE FROM post WHERE id=

Og så printede jeg lige sql også
Avatar billede coderdk Praktikant
26. januar 2005 - 22:25 #8
detox' vil virke fint, jeg ville dog gøre sådan:

<?php
if (isset($_POST['send'])) {
    $ins = implode(',', $_POST['delete']);
    $query = "DELETE FROM tabel WHERE id in (" . $ins . ")";
    echo $query; // mysql_query( $query );
}
?>
<form action='<?=$_SERVER['PHP_SELF']?>' method='post'>
<p>1: <input type="checkbox" name="delete[]" value="1" /></p>
<p>2: <input type="checkbox" name="delete[]" value="2" /></p>
<p>3: <input type="checkbox" name="delete[]" value="3" /></p>
<p><input type="submit" name="send" value="OK" /></p>
</form>
Avatar billede coderdk Praktikant
26. januar 2005 - 22:26 #9
Du ville formentlig slippe afsted med at ændre din kode lidt:

<td width=\"3\"><input type=\"checkbox\" name=\"delete[]\" value=\"$row[id]\"></td>
Avatar billede mrfunder Nybegynder
26. januar 2005 - 22:27 #10
Nu har jeg selv fixet den. det var mig som havde lavet en fejl
Avatar billede detox Nybegynder
26. januar 2005 - 22:31 #11
Egentlig skulle du måske osse tjekke at der er afkrydset minimum en boks:

if (isset($_POST['send'])) {
    if (!empty($_POST['delete'])) {
        $ins = implode(' OR id=', $_POST['delete']);
        $query = "DELETE FROM tabel WHERE id=" . $ins;
        echo $query;
    } else {
        echo "Du skal afkrydse mindst en tjekboks!";
    }
} else {
Avatar billede detox Nybegynder
26. januar 2005 - 22:33 #12
coderdk -> Go' ide med at bruge:

    $ins = implode(',', $_POST['delete']);
    $query = "DELETE FROM tabel WHERE id in (" . $ins . ")";

istedet ;O)
Avatar billede mrfunder Nybegynder
26. januar 2005 - 22:34 #13
$ins = implode(' AND id=', $_POST['delete']);
mysql_query("DELETE FROM post WHERE(til='$_SESSION[email] AND id= . $ins)");
$query = "DELETE FROM post WHERE(til='$_SESSION[email] AND id='$ins'";
print "$query";

- Det her knaser lidt, kan ikke få det til at virke..
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
26. januar 2005 - 22:34 #14
mrfunder >> Husk at give feedback eller afslutte dine gamle spørgsmål: http://www.eksperten.dk/list.phtml?spm_creator=mrfunder&status_1=on&status_2=on&status_3=on&status_4=on
Avatar billede mrfunder Nybegynder
26. januar 2005 - 22:39 #15
dem sakl jeg lige få afsluttet med det samme
Avatar billede detox Nybegynder
26. januar 2005 - 22:41 #16
$ins = implode(',', $_POST['delete']);
$query = "DELETE FROM post WHERE til='$_SESSION[email]' AND id IN (" . $ins . ")";
mysql_query($query) or die(mysql_error());
print $query;
Avatar billede mrfunder Nybegynder
26. januar 2005 - 22:44 #17
if(!empty($_POST['delete'])) {
$ins = implode(' AND id=', $_POST['delete']);
$query = "DELETE FROM post WHERE til='$_SESSION[email]' AND id=" . $ins;
print $query;
mysql_query($query);

Den kan slette hvis der er én. Men ikke hvis der er flre på en gang
Avatar billede mrfunder Nybegynder
26. januar 2005 - 22:46 #18
Mange tak. det virker - smid et svar detox
Avatar billede detox Nybegynder
26. januar 2005 - 22:49 #19
Velbekommen, men jeg vil nu ikke tage hele æren. Det var coderdk's ide at bruge:

id IN (" . $ins . ") istedet :O)
Avatar billede coderdk Praktikant
26. januar 2005 - 22:50 #20
Nah, det er dine :) Jeg raffinerede den bare lidt ;)
Avatar billede detox Nybegynder
26. januar 2005 - 22:54 #21
Jamen så tak for point. Jeg burde nu selv ha' tænkt på den ;o)