Avatar billede hhdsleizer Nybegynder
26. januar 2005 - 16:26 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

firefox og min funktion

Hej eksperter. Jeg er ved at smække en lommeregner sammen og er stødt ind i et lille problem.

<script language="JScript">

function nummer(tal)
{
    displaystring = displayedit.value;
    displayedit.value = displaystring + tal;
}

</script>

i IE virker det fint og efter hensigten men i firefox siger den nummer is not definet.

Når funktionen kaldes er det via en onClick event der så kalder kfunktionen med det tal der står på knappen... fx hvis jeg trykker på knappen med 1 bliver funktionen kaldt med nummer(1)... men hvorfor virker det ikke i Firefox? har jeg lavet en tankefejl som IE bare ikke ser eller?

Sleizer
Avatar billede roenving Novice
26. januar 2005 - 16:32 #1
Du mangler

1. En angivelse af, at du bruger javascript, ellers genkender andre browsere end IE det slet ikke som javascript ...

2. En henvisning til elementet (feltet !-), som virker hvis browseren ikke forstår document.all ...

-- så sådan:

<script type="text/javascript">

function nummer(tal)
{
    dedit = document.getElementById('displayedit');
    displaystring = +dedit.value;
    dedit.value = displaystring + tal;
}

</script>
Avatar billede roenving Novice
26. januar 2005 - 16:33 #2
-- hvis du kun har givet dit felt et name, skal du bruge document.FORMNAVN.displayedit !-)
Avatar billede hhdsleizer Nybegynder
01. oktober 2007 - 23:40 #3
lukker
Avatar billede roenving Novice
03. oktober 2007 - 13:57 #4
Kunne du da ikke bruge det ?-)