Avatar billede iphase Nybegynder
26. januar 2005 - 16:19 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Åbne et program uden sikkerheds advarsel

Hej eksperter

Jeg har et mindre problem med at finde uda f hvordan man disabler security warnings når man starter .exe filer på en server som ligger på en anden servers netværks share.

Den siger noget ala "file download, do you want to run this program" så er der lidt advarsler om digital signatur osv, men nu er det mit eget program så jeg stoler fint på det ;)

der er en checkbox hvor man kan markere at den ikke skal spørge igen for denne fil type, men den er disabled, jeg han kunne læse mig frem til så meget som at det er meget normalt men ingen steder på google eller noget kan jeg finde ud af at fjerne denne warning, prøvede selv med regedit, men det havde jeg ingen success med :(
Avatar billede screem_brille Novice
26. januar 2005 - 17:16 #1
tilføj server(erne) til lokalnetwærks zonen, så stopepr den med det ;) (under instilligner for explore sikkerheds indstillinger)
Avatar billede iphase Nybegynder
27. januar 2005 - 19:31 #2
Ja det var også min første tanke, men det virker desværre ikke for exe filer, der er noget helt specielt med exe filer, der har de åbenbart valgt at force den warning uanset hvad, men det må kunne lade sig gøre at ændre det på en måde.
Avatar billede screem_brille Novice
27. januar 2005 - 19:51 #3
det virker fint her,, på en 2003 server, så jeg ved ikke lige hvad fejlen er hos dig ?
Avatar billede iphase Nybegynder
29. januar 2005 - 00:28 #4
Jeg har added den til både Intranet zones og Internet Zones, først prøvede jeg med server navnet alene, og så bagefter med full dns name, intet resultat det er en helt clean windows server 2003 std. har prøvet på 5 forskællige servere nu, og det er det samm på dem alle, når de prøver at kører et program der har sin exe fil liggende på en anden server kommer den med advarslen.
Avatar billede screem_brille Novice
29. januar 2005 - 16:09 #5
lyder meget underligt, har aldrig oplevet problemet (efter man har tilføjet den computer til ens intranet zone)
Avatar billede iphase Nybegynder
29. januar 2005 - 19:04 #6
Jeg har selv fundet løsningen ved at rode ved gpeditoren.

Kør gpedit.msc
Åbn "Local Computer Policy->User Configuration->Administrative Templates->Windows Components->Attachment Manager", enable "Default risk level for file
attachments" (sæt til moderate, eller hvad du nu mener er godt), enable "Inclusion list for low risk file types" og skriv i listen endelsen (ex. ".exe") på de filer typer du ikke ønsker at blive advaret imod inden du kører dem.

Du får halvdelen af points "for the effort", tak for din hjælp :)