Avatar billede ssii Nybegynder
21. marts 2001 - 13:09 Der er 25 kommentarer og
3 løsninger

Åben lille vindue?

Hej.

Hvordan får jeg et lille vindue på 200 x 200 til at åbne sig sammen med et almindeligt stort vindue.

Det lille vindue skal bruges til at fortælle om downloading af flash.

Hvad hedder koden og hvor skal den sættes ind?

/ssii.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
21. marts 2001 - 13:15 #1

<html>
<head>
<title></title>

</script>

<script language=\"JavaScript\">
<!--
function myOpen() {
myLeft = 200;
myTop = 200;
window.open(\"knapper.html\",\"nyt\",\"width=\"+myLeft+\",height=\"+myTop+\",left=0,top=0,toolbar=No,menubar=No,location=No,scrolling=NO,resizeable=NO\");

}
//-->
</script>

</head>
<body bgcolor=\"#333333\" link=\"white\" vlink=\"yellow\">
<a href=\"java script:myOpen();\">Flash 5</a>

</body>
</html>
Avatar billede johc Nybegynder
21. marts 2001 - 13:19 #2
Denne kode kan f.eks. indsættes lige efter <body> tag\'et:

<script>
popupwindow=open(\'popup.html\', \'windowname\',\'scrollbars=no,status=no,menubar=no,directories=no,resize=no,width=\'200\',height=\'100\');
</script>

... vil åbne popup.html i et vindue som hedder windowname, uden scrollbar eller titel osv..., med en størrelse 200x100

vh. Jesper
Avatar billede johc Nybegynder
21. marts 2001 - 13:20 #3
... mangler en \' efter resize=no
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
21. marts 2001 - 13:21 #4
Tryk på <> ikonet nede i højre hjørne for at få koden frem.

Nu skal du så bare copy/paste min kode ind.

Du tager først det her.

<script>

sfshfsjfhgs bla bla...

</script>

Det skal alt sammen stå i mellem de to <head> du har.

Bagefter skal du kopiere det her ind på den knap du har.

<a href=\"java script:myOpen();\">Flash 5</a>

Nikolaj
Avatar billede ssii Nybegynder
21. marts 2001 - 13:26 #5
< Nikolaj.

Jeg kan godt få det til at virke, men det jeg gerne vil have er at vinduerne åbner på samme tid, når de loades ind. Kan det lade sig gøre?

/ssii.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
21. marts 2001 - 13:30 #6
Yup.

fjern hele <a href=\"#\" onClick=djfsdjfds>

og sæt den her ind istedet.

<body onLoad=\"myopen()\">
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
21. marts 2001 - 13:35 #7
Du skal selvfølgelig ikke fjerne alt andet i <body>

bare sæt onLoad=\"myOpen()\" ind i stedet. Læg mærke til at O er med stOrt.
Avatar billede senj Nybegynder
21. marts 2001 - 13:36 #8
en anden måde!

<html>
<head>
<title></title>

</script>

<script language=\"JavaScript\">
<!--
function myOpen() {
window.open(\"minside.htm\");

myLeft = 200;
myTop = 200;
window.open(\"knapper.html\",\"nyt\",\"width=\"+myLeft+\",height=\"+myTop+\",left=0,top=0,toolbar=No,menubar=No,location=No,scrolling=NO,resizeable=NO\");

}
//-->
</script>

</head>
<body bgcolor=\"#333333\" link=\"white\" vlink=\"yellow\">
<a href=\"java script:myOpen();\">Flash 5</a>
<br>
<input type = \"submit\" value = \"åben vindue + flashvindue\" onClick = myOpen()>

</body>
</html>
Avatar billede ssii Nybegynder
21. marts 2001 - 13:38 #9
Nu går det helt galt for mig! Okay jeg har en hel nu side som ser sådan ud i koden:

<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
<meta http-equiv=\"Content-Type\" content=\"text/html; charset=iso-8859-1\">
</head>

<body bgcolor=\"#FFFFFF\">

</body>
</html>

Hvor skal jeg så sætte den kode ind? Sorry men jeg er altså ikke så god til html, mere til Flash.

/ssii.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
21. marts 2001 - 13:40 #10
kopiér hele det her over i stedet for det du har. så skulle vi køre fint Carlos.

<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
<meta http-equiv=\"Content-Type\" content=\"text/html; charset=iso-8859-1\">

</script>

<script language=\"JavaScript\">
<!--
function myOpen() {
window.open(\"minside.htm\");

myLeft = 200;
myTop = 200;
window.open(\"knapper.html\",\"nyt\",\"width=\"+myLeft+\",height=\"+myTop+\",left=0,top=0,toolbar=No,menubar=No,location=No,scrolling=NO,resizeable=NO\");

}
//-->
</script>

</head>

<body bgcolor=\"#FFFFFF\" onLoad=\"myOpen()\">

</body>
</html>
Avatar billede senj Nybegynder
21. marts 2001 - 13:40 #11
Her
<html>
<head>
<title></title>
<meta http-equiv=\"Content-Type\" content=\"text/html; charset=iso-8859-1\">

</script>

<script language=\"JavaScript\">
<!--
function myOpen() {
window.open(\"minside.htm\");

myLeft = 200;
myTop = 200;
window.open(\"knapper.html\",\"nyt\",\"width=\"+myLeft+\",height=\"+myTop+\",left=0,top=0,toolbar=No,menubar=No,location=No,scrolling=NO,resizeable=NO\");

}
//-->
</script>

</head>
<body bgcolor=\"#FFFFFF\" link=\"white\" vlink=\"yellow\">
<a href=\"java script:myOpen();\">Flash 5</a>
<br>
<input type = \"submit\" value = \"åben vindue + flashvindue\" onClick = myOpen()>

</body>
</html>
Avatar billede johc Nybegynder
21. marts 2001 - 13:42 #12

<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
<meta http-equiv=\"Content-Type\" content=\"text/html; charset=iso-8859-1\">
</head>

<body bgcolor=\"#FFFFFF\">
...åbner experten i et vindue !
<script>
popupwindow=open(\'phttp://www.eksperten.dk/spm/58464\',

\'windowname\',\'scrollbars=no,status=no,menubar=no,directories=no,resize=no\',width=\'200\',height=\'100\');
</script>
</body>
</html>

Avatar billede johc Nybegynder
21. marts 2001 - 13:46 #13
... haha - hver gang jeg begynder på mit svar er jeg den første, men når jeg afleverer svaret har jeg været for længe om det ... og så er der indløbet andre svar i mellemtiden :-)

Nå men begge virker vist (min er afprøvet og er ret simplificeret).

Men god fornøjelse ....
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
21. marts 2001 - 13:49 #14
Min skulle også helst virke. Har brugt den utallige gange i flere forskellige udgaver. Den her er den simple version. Normalt er scriptet brugt til at centrere popuppet, men jeg havde kun lige det her ved hånden.
Avatar billede ssii Nybegynder
21. marts 2001 - 13:50 #15
Sorry, men der er ikke nogen af jeres som virker i Dreamweaver.

Den som er tættest på er nikolajdu, der åbner det lille vindu, men sammen med en hel masse andre.

Det er kun 2 vinduer som skal åbne et almindeligt og et lille og det på samme tid, jeg har lavet det en gang, men har desvære glem hvordan!

/ssii.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
21. marts 2001 - 13:54 #16
Sammen med en hel masse andre???

Det åbner da kun et vindue?

Har du kopieret den nøjagtige kopi af mit indlæg 21/03 2001 13:40:32  ???
Avatar billede johc Nybegynder
21. marts 2001 - 13:56 #17
1. Åben Notepad
2. paste min kode ind
3. Gem som test.html eller whatever ... (Fil type = All files)
4. åben filen i din browser

Hvad sker:

Du skulle åben en hovedside og et lille vindue.

Hvis ikke, så må du checke dine tommelfingre sidder på de rigtige hænder og tage hovedet op over bordkanten.

:-)
Avatar billede johc Nybegynder
21. marts 2001 - 13:56 #18
... filen kan derefter åbnes i dreamweaver if you wish
Avatar billede johc Nybegynder
21. marts 2001 - 13:59 #19
OK, der var en stavefejl:

<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
<meta http-equiv=\"Content-Type\" content=\"text/html; charset=iso-8859-1\">
</head>

<body bgcolor=\"#FFFFFF\">
...åbner experten i et vindue !
<script>
popupwindow=open(\'http://www.eksperten.dk/spm/58464\',

\'windowname\',\'scrollbars=no,status=no,menubar=no,directories=no,resize=no\',width=\'200\',height=\'100\');
</script>
</body>
</html>
Avatar billede ssii Nybegynder
21. marts 2001 - 14:07 #20
< johc.

Det virker altså ikke og noget jeg heller ikke forsår er hvorfor der kommer sådan en gul dims i Dreamveaver når jeg sætter koden ind, det rykker jo hele mit indhold en tag ned.

der må da være en måde hvor det kan lade sig gøre på.

Der er 100 oveni til den som kommer med en løsning jeg kan bruge.

/ssii.

Avatar billede nikolajdu Nybegynder
21. marts 2001 - 14:08 #21
Har du en mail så sender jeg dig simpelthen en fil der virker?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
21. marts 2001 - 14:10 #22
Sorry der var faktisk en fejl i mit Script. Havde 2 window.open.

Nu er den her.

<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
<meta http-equiv=\"Content-Type\" content=\"text/html; charset=iso-8859-1\">

<script language=\"JavaScript\">
<!--
function myOpen() {

myLeft = 200;
myTop = 200;
window.open(\"knapper.html\",\"nyt\",\"width=\"+myLeft+\",height=\"+myTop+\",left=0,top=0,toolbar=No,menubar=No,location=No,scrolling=NO,resizeable=NO\");

}
//-->
</script>

</head>

<body bgcolor=\"#FFFFFF\" onLoad=\"myOpen()\">

</body>
</html>
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
21. marts 2001 - 14:12 #23
Der hvor der står:

left=0,top=0,toolbar=No,menubar=No,location=No,scrolling=NO,resizeable=NO

Kan du selv ændre efter behov.

left og top angive hvor på skærmen vinduet skal poppe op. De andre har værdien \"yes\" hvis du skulle få brug for dem. :)
Avatar billede ssii Nybegynder
21. marts 2001 - 14:15 #24
HURRA!!!

Nu virker det! Det blev så nikolajdu som scorede de ekstra 100 point og det er vel okay, siden det var hans sidste kode som fik det til at virke.

Tak for hjælpen til alle, jeg gi´r point ud nu!

/Helena.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
21. marts 2001 - 14:16 #25
Jeg slår mig selv oven i bøtten for fejlen og råber samtidigt til lykke. :-)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
21. marts 2001 - 14:17 #26
Nå men jeg fik da vist kun 6 point.....
Avatar billede ssii Nybegynder
21. marts 2001 - 14:22 #27
Hvad?

Fik du kun 6 point? Det forstår jeg ikke, jeg har ellers lige givet point sådan:

nikolajdu = 120
johc = 20
senj = 20

Men du skal da ikke snydes, især ikke når det var dig som kom med løsningen, så jeg opretter et nyt spørgsmål hvor jeg henviser til denne fejl og så kan du jo klikke dig ind og få de 114 point du mangler.

/Helena.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
21. marts 2001 - 14:23 #28
Fino.