Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2005 - 14:40 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Background repeat i Firefox

Hvordan får man funktionen ( background top center repeat-x no-repeat-y ) til at virke efter hensigten i Firefox ??

<table style="BACKGROUND: url(http://www.url.dk/hmmmm.jpg) #CCCCCC top center repeat-x no-repeat-y" class="blabla" height=100 width="100%">

Virker fint i IE, men absolut ikke i Firefox ?!
Avatar billede krokohunter Nybegynder
25. januar 2005 - 15:13 #1
Du skal bare bruge repeat-x (glem alt om no-repeat-y). Det er ikke nødvendigt, i dette tilfælde.

Dit tag skal altså se sådan ud:

<table style="BACKGROUND: url(http://www.url.dk/hmmmm.jpg) #CCCCCC top center repeat-x" class="blabla" height=100 width="100%">

/Niels
Avatar billede krokohunter Nybegynder
25. januar 2005 - 15:18 #2
Nu jeg lige tænker mig om, er der jo heller ikke noget der hedder no-repeat-y

Der er: repeat, repeat-x, repeat-y og no-repeat.

Jeg trænger til fyraften.

/Niels
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2005 - 15:19 #3
Hold da op - det virker jo ! :-D

Så lidt skuller der åbenbart til... hehe...

Jeg takker mange gange !
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2005 - 15:21 #4
Nå okay! Jamen så var det jo ikke så mærkeligt, at det ikke virkede i Firefox - IE ignorede åbenbart fejlen.

Men jeg takker...  Nu er jeg videre - fortsat god dag !
Avatar billede krokohunter Nybegynder
25. januar 2005 - 18:57 #5
Det var så lidt, og jeg takker og bukker for pointene.

Det er det typiske ved IE/win, at den ignorerer fejlene, og det er faktisk lidt et problem, når man arbejder med webstandarder og accessibility, og er "opflasket" i IE. Så er man vant til at kode til IE/win, men en masse af de fejl man tidligere har kunne tillade sig, går de mere webstandard-korrekte browsere ikke med til.

/Niels