Avatar billede stephanryer Nybegynder
25. januar 2005 - 14:21 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hvordan refererer man til en txt fil på nettet?

Jeg ville gerne referere til en txt fil jeg har lagt ud på nettet men det lader ikke til at man bare kan gøre som hvis den lå lokelt på computeren.

Dette er metoden jeg bruger til dette (Som ikke virker)

try {
FileInputStream filein = new FileInputStream("http://stephan.syska.dk/javating/test/fil.txt");
} catch (FileNotFoundException e) {
    System.out.print("Filen blev ikke fundet");
}

Jeg har adsl med fast forbindelse til nettet.
Dette virker hvis jeg ændrer stien til en lokal sti på min computer.

Er der nogen der ved hvordan man kan gøre dette?
Avatar billede arne_v Ekspert
25. januar 2005 - 14:24 #1
Prøv:

FileInputStream filein = (new URL("http://stephan.syska.dk/javating/test/fil.txt")).openStream();
Avatar billede arne_v Ekspert
25. januar 2005 - 14:25 #2
Eller:

        URL url = new URL("http://stephan.syska.dk/javating/test/fil.txt");
        HttpURLConnection con = (HttpURLConnection)url.openConnection();
        con.connect();
        if(con.getResponseCode() == HttpURLConnection.HTTP_OK) {
            InputStream is = con.getInputStream();
            ....
            is.close();
          }
Avatar billede arne_v Ekspert
25. januar 2005 - 14:26 #3
URL kan også bruges til lokale filer (omend syntaxen er lidt bøvet)
Avatar billede stephanryer Nybegynder
25. januar 2005 - 14:30 #4
well, openStream returnerer en InputStream men sådan en kan Scanneren åbenbart sagtens læse. Tak for det. Læg et svar, så får du pointene.
Avatar billede rune.osterdal.com Nybegynder
25. januar 2005 - 14:31 #5
Jeg har ledt efter en artikel herinde om at skabe forbindelse til en database. Både lokalt og db hos et webhotel.
Jeg har erfaring med brug af SQL under PHP til min hjemmeside. Er det ligeså nemt i JAVA?
Avatar billede stephanryer Nybegynder
25. januar 2005 - 14:34 #6
Jeg opretter lige et nyt spørgsmål med hvordan man henter oplysninger om alle txtfiler i et dir på nettet.
Avatar billede arne_v Ekspert
25. januar 2005 - 14:34 #7
sorry - selvfølgelig returnerer den en InputStream
Avatar billede arne_v Ekspert
25. januar 2005 - 14:35 #8
rune>

JDBC er ikke så svært.
Avatar billede rune.osterdal.com Nybegynder
25. januar 2005 - 14:40 #9
Stephan:
Inflation i pointene er ikke vildt smart. Jeg vil anbefale at du holder dig til de tre anbefalede pointstørrelser.. Det kan gøre folks antal point mere et spørgsmål om held (at finde de rigtige spørgsmål) end om arbejdsindsats
;-)
Avatar billede stephanryer Nybegynder
25. januar 2005 - 14:41 #10
well ok. Jeg plejer at give point efter hvor meget jeg har brug for et svar ;) Men jo, skal nok tage det til efterretning.
Avatar billede stephanryer Nybegynder
25. januar 2005 - 14:42 #11
Well, det anden spørgsmål jeg har oprettet er også lidt mere omfattende tror jeg.
Avatar billede arne_v Ekspert
25. januar 2005 - 14:46 #12
rune>

Er det vildt smart at stille spørgsmål i andres spørgsmål ?
Avatar billede rune.osterdal.com Nybegynder
25. januar 2005 - 20:00 #13
arne>
Næææ.. det har du sådan set ret i ;-)