Avatar billede jing Nybegynder
21. marts 2001 - 12:33 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

refresh uden metatags?

hey

et lille simpelt spg.
er det muligt at opdatere en side - uden at bruge metatags (for at undgå den forbandede kliklyd fra IE)

og således at asp siden selv tjekker tiden - og viser et nyt indhold når det er nødvendigt - uden bruger selv skal opdatere.

bruger pt en ganske simpel \"if now >=\" sætning men virker jo kun når siden hentes !

tak for hjælpen
/Jing
Avatar billede nute Nybegynder
21. marts 2001 - 12:44 #1
du må nok bruke JavaScript...

window.location.reload();

/nute
Avatar billede soerens Nybegynder
21. marts 2001 - 13:17 #2
Jeg bruger følgende lille JavaBørge til at loade en anden side efter et givent stykke tid:

<SCRIPT language=\"JavaScript\">
    window.setTimeout(\"winTimeout();\", 15*60*1000);

    function winTimeout()
    {
        document.location.href=\"/User/userLogoff.asp\";
    }
</SCRIPT>

/SørenS
Avatar billede mgade Nybegynder
21. marts 2001 - 13:31 #3
HEY- det er jo interessant!! hvad gør 15*60*1000 ??

Man må jo kunne erstatte

{document.location.href=\"/User/userLogoff.asp\";}

med
{document.self;} ??

Eller bare sætte location til \"sig selv\", hvs det er samme side man vl have fat i?
Avatar billede nute Nybegynder
21. marts 2001 - 13:34 #4
15*60*1000 setter frekvensen for hvor ofte en funksjon skal kalles i millisekunder...

men:

document.location.href=\"/User/userLogoff.asp\";

*bør* jo helst erstattes med:

window.location.reload();

det er jo ikke noe poeng å angi en lokasjon, når man kun skal reloade en side...

/nute
Avatar billede soerens Nybegynder
21. marts 2001 - 13:45 #5
mgade >> Timeout angives i milisekunder, 15*60*1000 = 15 minutter. Jeg kunne selvfølgelig også bare have skrevet \"900000\", men det fatter man jo ikke en meter af ;-)

nute >> Ja, selvfølgelig, window.location.reload(), havde ikke lige læst spørgsmålet ordentligt ;-)

/SørenS.
Avatar billede mgade Nybegynder
21. marts 2001 - 13:48 #6
I har lige scoret 30 ekstra til deling - check nyt spmgl om 1 minut
Avatar billede mgade Nybegynder
21. marts 2001 - 13:52 #7
Avatar billede qqq Nybegynder
21. marts 2001 - 14:06 #8
Den klikker da også ved opdatering på denne javascript metode ?
Avatar billede soerens Nybegynder
21. marts 2001 - 14:21 #9
Sådan fjerner man klik-lyden på en dansk windows 2000:

1) Gå ind under Start/Indstillinger/Kontrol Panel.

2) Gå ind i Multimedier.

3) Bladr ned indtil du finder lyden \"Windows Stifinder/Start Navigation\".

4) Erstat lyden med \"Windows Logon Sound.wav\"

Så skal du høre noget irriterende, makker! ;-)

/SørenS.
Avatar billede jing Nybegynder
21. marts 2001 - 15:10 #10
hey
- hurtige svar!

men som qqq også anfører - I har kun givet nogle andre opdateringsløsninger!

jeg spurgte til en måde man kunne undgå denne kliklyd når man opdaterede - og kan jo ikke forvente at brugeren fjerner denne f***** lyd selv!
:-)

/Jing
Avatar billede netsrac Praktikant
21. marts 2001 - 15:12 #11
Hvad skal det bruges til ? En chat ?
Avatar billede soerens Nybegynder
21. marts 2001 - 15:19 #12
Hmmm, jeg har forsket i det, og så vidt jeg kan se er den eneste måde man kan undgå klik-lyden på, er at refreshe siden inde i en IFRAME.

Problemet er så bare (igen) den pokkers Netscape, som vist ikke har det så godt med IFRAME\'s....

/SørenS.
Avatar billede jing Nybegynder
21. marts 2001 - 15:25 #13
hmmm havde problemet før, her hjalp det (så vidt jeg husker ) ikke med iframes!

netscape kan nu godt overtales til at bruge iframes - hvis man husker at smække den i et layer!

/Jing
Avatar billede soerens Nybegynder
21. marts 2001 - 15:36 #14
Ok ok, jeg har IKKE \"forsket\" særligt meget ;-)

Lavede bare en hortug test i min IE5.5, den \"klikker\" ikke når jeg refresher en IFRAME, hehe....

/SørenS.
Avatar billede jing Nybegynder
21. marts 2001 - 16:12 #15
nej den skal ikke bruges til en chat - og er måske ved at have løst det inde i flash.

pointen var at der skulle hentes en ny flashmovie ind på bestemte tidspunkter - UDEN det sagde klik :-)

/Jing
Avatar billede Slettet bruger
22. marts 2001 - 09:14 #16
Hvorfor bruger du ikke bare ASP\'s metode?

<%
Response.AddHeader \"Refresh\", \"2;\"
%>
Avatar billede jing Nybegynder
22. marts 2001 - 10:05 #17
christian-t >> fordi den jo stadig for browseren til at sige \"KLIK\"

sååå deeeeet!

mit problem er at få browseren til at læse et nyt indhold ind uden at den siger klik! - at få den til at skifte mellem to flashmovies uden andre hører det, og uden brugeren skal reloade siden!

/Jing
Avatar billede Slettet bruger
22. marts 2001 - 10:14 #18
DET tror jeg ikke man kan.
Så snart der sker noget aktivitet på siden,
uden at brugeren frembringer det, kommer det klik.

Uanset javascript, meta-tags, m.m.
Avatar billede mgade Nybegynder
22. marts 2001 - 10:58 #19
Check ofir.dk\'s chat: Man kan - somehow. Se den med iframe ovenfor. Eller fra et andet browser-vindue.
Avatar billede netsrac Praktikant
22. marts 2001 - 11:18 #20
Du kan gøre det med lidt layers, var det noget ?
Avatar billede jing Nybegynder
22. marts 2001 - 11:27 #21
en ide.... kan man - i stedet for at loope - sætte den til at refreshe på bestemte tidspunkter?

...det ville løse hele problemet

nej layers er ikke den fede løsning - da man jo skal loade det hele først!?

/Jing
Avatar billede jing Nybegynder
17. december 2001 - 10:36 #22
lukker dette spg...hvis jeg kan
Avatar billede jing Nybegynder
17. december 2001 - 10:36 #23
test