Avatar billede finnrene Nybegynder
25. januar 2005 - 02:47 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

TV-out giver kun sort/hvid på TV-skærmen?

Jeg er klar over at der allerede eksisterer en del spørgsmål af denne type, men de svar der gives er typisk: "Indstil outputsignalet fra grafikkortet til PAL B" eller dit TV understøtter ikke s-vhs". Da jeg har indstillet grafikkortet til PAL B og jeg tidligere har benyttet samme kabler (scart-stik) og samme TV (på en anden pc) til med succes at se pc-signalet med farver på mit TV, kan det vel ikke være det der er problemet?

Der er tale om en bærbar PC, med følgende grafikkort:
Intel(R)82852/82855 GM/GME Graphic kontroller.

Håber nogen har en idé til hvordan jeg får farver på.
På forhånd tak, hilsen finnrene
Avatar billede bredker Nybegynder
25. januar 2005 - 06:12 #1
Avatar billede ultimatew Nybegynder
25. januar 2005 - 11:03 #2
Da jeg tidligere havde samme problem, var det et indstillings problem på mit tv, jeg har dsv. siden da skiftet TV og kan ikke huske hvad funktionen hed, men har du leget med AV input funktionerne på TV'et?

Det kan også være din anden PC ikke gav et SVHS signal :P. Håber det kan lede på rette vej.
/Bjarne
Avatar billede finnrene Nybegynder
25. januar 2005 - 12:11 #3
tak for linket, men det foreslår desværrekun ting jeg har prøvet
Avatar billede finnrene Nybegynder
25. januar 2005 - 12:58 #4
Sidder med begge pc'er foran mig. Den ene pc giver farve, den anden gør ikke. Har jeg så ikke ret i at jeg udelukkende skal koncentrere mig om outputsignalet fra pc'en som fejlkilde? Begge pc'er er indstillet til Pal B....
SÅ er ret lost her:-(
Avatar billede ultimatew Nybegynder
25. januar 2005 - 13:17 #5
Som jeg lige forstår det, så kan du godt sende et PAL-B signal både som et SVHS og combosit signal og er dit TV så endten ikke indstillet til at tage imod SVHS eller ikke kan, vil du få et SH billede.
Avatar billede ultimatew Nybegynder
25. januar 2005 - 13:18 #6
Ergo skal du tjekke indstillingerne på dit TV (mit bud)
Avatar billede ultimatew Nybegynder
25. januar 2005 - 13:22 #7
En kollega har lige sagt at på nogle grafikkorts driver (nVidia) kan man indstille om det skal være Composit, svhs og andre typer... :P
Avatar billede c-holst Novice
25. januar 2005 - 13:58 #8
en let løsning, som også kort nævnes i artiklen fra første link
http://av-connection.com/?GroupID=24&ClassID=54
nok denne du skal have fat i
http://av-connection.com/?ProductNo=06-053

Det er jo altid lidt sværere når der er tale om bærbare med "alternative" grafikkort.

Der er også chance for, at dit tv har flere scartporte, prøv da begge to
Avatar billede finnrene Nybegynder
25. januar 2005 - 18:14 #9
har nu anskaffet et tv mere, resultat: Min stationære pc giver farver på begge tv-skærme, den bærbare viser sort/hvid på begge skærme. Men hvis jeg fprstpr jer ret, er der stadig en chance forat et colour-fix vil gøre tricket, så det vil jeg prøve så..
Avatar billede finnrene Nybegynder
25. januar 2005 - 18:16 #10
Begge skærme= begge tv-skærme
Avatar billede ultimatew Nybegynder
25. januar 2005 - 19:33 #11
Hvis du bruger en Composit til Scart converter check evt. instillinger på den (ofte er der to instillings muligheder).
Avatar billede finnrene Nybegynder
26. januar 2005 - 11:08 #12
Prøvede med et color-fix kabel, men det hjalp heller ikke:-(
Har prøvet begge scartport..ak og ve
Avatar billede finnrene Nybegynder
27. januar 2005 - 14:31 #13
Hmm, ser ud til at jeg må acceptere at min pc passer bedst til et fjernsyn af mærket "Bella" ;-)
Avatar billede c-holst Novice
27. januar 2005 - 15:36 #14
lad mig lige få et par dage
Avatar billede c-holst Novice
29. januar 2005 - 21:13 #15
http://support.intel.com/support/graphics/sb/CS-004653.htm
http://support.intel.com/support/graphics/sb/CS-006316.htm

lidt inspiration

eller prøv at reinstalle driveren til grafikkortet ved først at slette det via fejlsikret tilstand, og så genstarte inden du installerer igen.
Avatar billede finnrene Nybegynder
30. januar 2005 - 15:21 #16
Nu var det en pc jeg skulle konfigurere til min søster, så har den ikke lige ved hånden. Når jeg får mulighed for det vil jeg prøve de ting du foreslår og rapportere tilbage. Mange tak for interessen til både dig (c holst) og Bjarne.

Venlig hilsen finnrene
Avatar billede c-holst Novice
30. januar 2005 - 17:54 #17
ser frem til at høre fra dig
Avatar billede c-holst Novice
12. marts 2005 - 06:37 #18
hvordan går så, har du brug for mere hjælp, ellers synes jeg du skal lukke trådan
hvh
carsten
Avatar billede finnrene Nybegynder
23. marts 2005 - 11:16 #19
Jeg får først mulighed for at teste i påsken. Vender tilbage med státus

VH finnrene
Avatar billede finnrene Nybegynder
30. marts 2005 - 12:05 #20
Da jeg tilsluttede PC'en til min søsters nye TV, var der ingen problemer:-) Jeg takker for hjælpen og prøver at lukke spørgsmålet (hvis jeg kan finde ud af det).
Avatar billede c-holst Novice
30. marts 2005 - 13:42 #21
det klarede du vist fint. godt du fandt ud af et noget:-)