Avatar billede arnedrengen Nybegynder
21. marts 2001 - 11:18 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

include ala <!--#include virtual=\"/conf/global.php\"-->????

Kan man include en fil så man bruger samme kode uanset hvor man befinder sig i sin directory structure.

f.eks.

hvis jeg befinder mig i \"/home\" og skal bruge en fil som ligger i \"/include\" ville jeg bruge koden include (\"../include/*.php\")
Men hvis jeg befandt mig i \"/home/me\" ville jeg være nødt til at bruge include(\"../../include/*.php\")

*Spørger igen*....Er det muligt at skrive en kode som inkluderer den samme fil uanset hvor man befinder sig i sin directory-structure?
Avatar billede chruker Nybegynder
21. marts 2001 - 11:25 #1
Har du prøvet med include(\"/home/include/bla.php\"); ?
Avatar billede delwin Nybegynder
21. marts 2001 - 11:30 #2
Som chruker siger skal du bare skrive den fuldstændige sti på serveren.. Det kunne være \"/usr/arnedrengen/domain.dk/www/include/bla.php\" eller noget i den stil..

Delwin
Avatar billede _gryphon_ Nybegynder
21. marts 2001 - 11:49 #3
Du kan oxo bare ændre dit include_path i din php.ini:

include_path = \".:/home/user/public_html/include:/usr/lib/php\"

så kan du bare bruge:

include(\"file.php\"); oxo under /home/me
Avatar billede arnedrengen Nybegynder
21. marts 2001 - 12:05 #4
-----> include(\"/home/include/bla.php\");
virker ikke

include_path... Kan umiddelbart ikke bruges da min php.ini ER sat på den server jeg skal bruge.

Lige nu sidder jeg på min egen pc, og skal bruge relative link, da jeg skal uploade det senere....

Umiddelbart er der ikke kommet nogen løsning...
Avatar billede _gryphon_ Nybegynder
21. marts 2001 - 12:10 #5
ER sat? du kan da bare edit den, og så en ./apachectl restart bagefter
Avatar billede chruker Nybegynder
21. marts 2001 - 13:23 #6
Jeg har selv lige prøvet at bruge følgende:
include(\"/HTML/Lasse/LKT_Design/modules/examples/include/misc.inc\");

og det virker altså fint - selv på en NT maskine.

Din fejl må ligge et andet sted. Hvilken fejlmeddelelse får du når det ikke virker ?  Den skal sige noget ala Warning: Failed opening \'/HTML/.... hvis det er fordi den ikke kan include filen.
Avatar billede cyberdude Nybegynder
21. marts 2001 - 16:28 #7
jeg tror problemet liggger i at han skal have det ud på en udbyders/host\'s server, og der har han jo ikke rettighedder til at editere pågøldende fil!!