Avatar billede 4b4 Nybegynder
24. januar 2005 - 17:06 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Bærbar og flere ram

Jeg er den ikke så glade ejer af en compag EVO n400C bærbar, som jeg syntes kører lidt sløvt. Den tager en evighed om at starte op... og programmer tager en krig!

Vil det hjælpe at putte flere ram i dyret? (udover dem der sidder der i forvejen.. hvor mange porte og maks. kapacitet) Hvilke ram skal jeg have fat i? Og er det bare at fjerne dækslet .. og trykke nogle nye i?

Jeg er ikke selv den store hardware haj..

Info på maskinen.

Compaq Evo N400c
p3 (speedstep) 700 mzh
128 sd-100 ram
kører win2000 pro.
Avatar billede draco999 Nybegynder
24. januar 2005 - 17:14 #1
Flere ram ville godt kunne hjælpe på hastigheden af windows og loading af programmer.
Der er nok kun 2 porte i din Bærbr men du skal ind og kigge på specifakitioner på din bærbar om hvad du MAX kan putte i for det er ikke helt lige meget.
Du skal have fat i de samme ram som sidder der i hvis du vil have dem til at fungere med de ram der er der i nu. Det kan sagtens være et andet mærke om hvilken der er bedst ved jeg ikke.

Og ja det er bare fjærne skrugerne i låget og tage det af så kan du tage rammen ud.

Husk og tage batteriet og strom fra bærbaren når du gør det.
Avatar billede 4b4 Nybegynder
24. januar 2005 - 17:16 #2
spørgsmålet gik også på hvilke specifikke ram det skal være, samt hvad max er?.. Har ikke kunne finde noget info herpå til n400c modellen...
Avatar billede draco999 Nybegynder
24. januar 2005 - 17:18 #3
4b4 <--- undskyld jeg er her
Avatar billede 4b4 Nybegynder
24. januar 2005 - 17:31 #4
ehm.. hvad mener du ?
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
25. januar 2005 - 10:55 #5
du har godt nok alt for lidt ram i (bør mindst fordobles) til at køre win 2000, men derudover kan det være svært at finde noget om en forholdsvis ældre maskine som den der, men hvis du kører adaware (mener jeg er det) kan du få oplyst hvilken type ram der sidder i og hvad bundbort det er. Når du ved det, skal du blot ind og lede efter dem på edbpriser.dk eller spørge en forhandler.