Avatar billede lasraven Nybegynder
24. januar 2005 - 12:20 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

system gik ned. så ny installation installeret. for at få data ud

jeg har et kæmpe problem. efter reinstall. så ligger der 2 systemer på det er på sin måde også fin nok.
men kan ikke komme ind i de mapper som lå på den gamle under
c:\documents and settings. vær gang jeg vælger en mappe fra den tidligere installation får jeg bare smidt i hovedet adgang nægtet. er der nogle måder at komme derind på

nogle der har været udsat for det.. og evt ved hvad man kan gøre ????
Avatar billede calm Nybegynder
24. januar 2005 - 12:30 #1
Har haft samme problem. Løste det ved at højreklikke på Documents and settings-mappen. Vælg Properties/Egenskaber. Faneblad Security/Sikkerhed. Klik på Advanced/Avanceret. Fanblad Owner/Ejerskab. Vælg Change Owner To: Administrator. Du skal være logget på som administrator af maskinen (Det er du hvis du er eneste bruget). Klik OK. Dine data burde nu blive tilgængelige.
Avatar billede lasraven Nybegynder
24. januar 2005 - 12:47 #2
jeg har kun generelt | Deling | tilpas..
Avatar billede calm Nybegynder
24. januar 2005 - 12:48 #3
Er det XP HOME du har?
Avatar billede lasraven Nybegynder
24. januar 2005 - 13:15 #4
det er pro
Avatar billede haverslev Novice
24. januar 2005 - 13:28 #5
når du er i stifinder så skal du først i funktioner - mappe indstillinger - vis - fjern fluebenet i simpel fildeling.

så finder du den mappe du har problemer med, højreklikker - egenskaber - sikkerhed -avanceret.

Der kan du overtage rettighederne til mappen!

2 x windows i opstart:
Klik "Start" og højreklik på "Denne Computer"
Vælge "Egenskaber"
Vælge fanen "Avanceret"
I "Start og genoprettelse" vælger du Indstillinger
I "Systemstart" vælger du edit for, at åbne boot.ini filen i Notepad.

Du skulle gerne kunne se en linier som ligner dette:
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS.
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS.="Microsoft Windows XP Professional /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS.="Microsoft Windows XP Professional

Ændres til:
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS.
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS.="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect
Avatar billede lasraven Nybegynder
24. januar 2005 - 15:00 #6
jeg har fundet ud af det. brugte en genskabs værktøj. hvor den genoprettede data. og på den måde kunne jeg så få det ud..