Avatar billede madox Nybegynder
24. januar 2005 - 10:48 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Søger en god tutorial

Jeg står ogs skal til at ligge en overflade på en cykel som jeg har modelleret i 3ds max. Til det formål skal jeg bruge en aluminiums overflade.
Er der nogen som kender en god tutorial/hjemmeside hvor man beskriver hvordan man kan opnå en aluminiums farve/effekt

mvh
Avatar billede christenbach Nybegynder
24. januar 2005 - 11:12 #1
Hvis du går til

http://www.mayavistudios.com/shaders.htm

Er det muligt at downloade en masse forskellige textures. Søg på Aluminium på siden, så dukker der noget op, men ved ikke hvad det er du leder efter.
Der er også et Aluminium preset i dit material library. (Afhængigt af hvilke version af max, du sidder med og hvor den er fra)

Håber du får det løst...
Avatar billede madox Nybegynder
24. januar 2005 - 11:16 #2
jeg prøver lige dit link.
Det skal siges at jeg faktisk aldrig har forsøgt at lægge overflade på noget af det jeg har lavet før. Normalt sidder jeg med Solid Works, Auto CAD og lign.
Men i dette tilfælde skal der bruges et "billede" af den her cykel på en hjemmeside, hvor et af billederne er meget tæt på stellet hvor aluminiums farven skal være, så en tutorial med noget texture og lidt lyssætning er nok det jeg søger (tror jeg :-)
Avatar billede christenbach Nybegynder
24. januar 2005 - 11:20 #3
Prøv evt også

http://www.tiemdesign.com/tabindex-0/tabId-68/itemid-1720/DesktopDefault.aspx

Det er lidt mere tutorialagtigt. Du bliver dog nødt til at lege lidt med parametrene for at få det, du gerne vil have, men sådan er det med tutorials
Avatar billede nopsen Ekspert
24. januar 2005 - 18:44 #4
har du kigget på www.3dmaxer.dk ?
der er masser af tutorials både på dansk og engelsk, samt et godt forum hvor man kan få kvalificeret hjælp.
der er også textures og andet derinde, har selv brugt det meget da jeg i sin tid makkede med 3dmax.
Avatar billede nopsen Ekspert
24. januar 2005 - 21:44 #5
kunne du bruge det?
Avatar billede madox Nybegynder
27. februar 2005 - 21:40 #6
ja skriv lige  et svar :-)
Avatar billede nopsen Ekspert
27. februar 2005 - 22:40 #7
ok takker :)
Avatar billede nopsen Ekspert
07. marts 2005 - 16:28 #8
lukker du?