Avatar billede beasto Nybegynder
21. marts 2001 - 09:46 Der er 32 kommentarer og
2 løsninger

Resize browser

Jeg har en side der resizer browser vinduet når siden loades. - Det virker fint.

Mit problem er at jeg har oprettet et webalias der peger på url\'en. Når jeg bruger webaliaset bliver browseren ikke resizet, det er kune siden inden i browseren der resizer. resten af browser vinduet bliver fyldt med en tilfældig farve (ofte hvid).
Der kommer i øvrigt ingen højrekliks menu når man klikker i uden for siden...strange.

Nogen der har en forklaring ??

/beasto
Avatar billede a-torsten Nybegynder
21. marts 2001 - 09:48 #1
hva er adressen..??
Avatar billede dudal Nybegynder
21. marts 2001 - 10:39 #2
Prøv med denne. :-)

<script language=\"javascript\">
<!--
function maxsize(){

  window.moveTo(0,0);
  window.resizeTo(screen.width, screen.height)

}
//-->
</script>

<body onload=\"maxsize();\">

/Jesper
Avatar billede beasto Nybegynder
21. marts 2001 - 12:39 #3
Dudal >> Jeg bruger allerede window.reziseTo funktionen...

Og det virker jo fint, sålænge jeg ikke bruger webaliaset.

A:\\>
Avatar billede a-torsten Nybegynder
21. marts 2001 - 12:43 #4
det kan skyldes at dit redirect er en frame...... Det vil så sige at det kun er selv din frame der bliver mindre...

-Anders
Avatar billede beasto Nybegynder
21. marts 2001 - 12:46 #5
Ingen frames, ingen ilayers  !
Ved i noget om webalias\' og hvordan de virker ?
Avatar billede a-torsten Nybegynder
21. marts 2001 - 12:52 #6
hva er det alias..

kom lige med adressen...
Avatar billede beasto Nybegynder
21. marts 2001 - 12:54 #7
Avatar billede beasto Nybegynder
21. marts 2001 - 12:55 #8
Avatar billede a-torsten Nybegynder
21. marts 2001 - 12:55 #9
http://websearch.2ndc.dk/ vil ikke virke...

-Anders
Avatar billede beasto Nybegynder
21. marts 2001 - 12:58 #10
Avatar billede a-torsten Nybegynder
21. marts 2001 - 13:00 #11
ja... grunden til at det ikke virker, er at din side bliver lagt i en frame hos http://websearch.2ndc.com

Jeg kigger lige på det..

-Anders
Avatar billede beasto Nybegynder
21. marts 2001 - 13:03 #12
Oki, men du er klar over at de to URL peger på samme IP og fysiske adresse ?

Har meget svært ved at tro der kan være frames involveret, så skulle det være Speednames der lavede noget frækt når de redirecter til et webalias ?

A:\\>
Avatar billede a-torsten Nybegynder
21. marts 2001 - 13:04 #13
http://asp.kck.dk/ws1/ skal du bytte

<BODY bgcolor=\"#EFC600\" onload=document.all(\"words\").style.visibility=\"hidden\";window.resizeTo(665,575);>

ud med

<BODY bgcolor=\"#EFC600\" onload=document.all(\"words\").style.visibility=\"hidden\";window.top.resizeTo(665,575);>

-Anders

PS: Det virker.. har testet
Avatar billede dudal Nybegynder
21. marts 2001 - 13:05 #14
Prøv at gå til View -> Source i menuen på adressen

http://websearch.2ndc.com

Så kan du se at det er frames.

Husk, du kan ikke bruge højreklik -> view source, da du så får selve inholdet af den frame du gør det i. :-)

/Jesper
Avatar billede a-torsten Nybegynder
21. marts 2001 - 13:06 #15
Jo der er frames involveres...

her er kildekoden til http://websearch.2ndc.com

<HTML>

<HEAD>
<TITLE>websearch.2ndc.com</TITLE>
</HEAD>

<FRAMESET FRAMESPACING=\"0\" BORDER=\"0\" FRAMEBORDER=No ROWS=\"100%,*\">
  <FRAME SRC=\"http://asp.kck.dk/ws1/\">
</FRAMESET>
<NOFRAMES>
Sorry, your browser doesn\'t seem to support frames! <br>
Proceed to <A href=\"http://asp.kck.dk/ws1/\">http://asp.kck.dk/ws1/</A> manually.
</NOFRAMES>
</HTML>

... Så jo.. frames er der..

-Anders
Avatar billede a-torsten Nybegynder
21. marts 2001 - 13:06 #16
Jo der er frames involveres...

her er kildekoden til http://websearch.2ndc.com

<HTML>

<HEAD>
<TITLE>websearch.2ndc.com</TITLE>
</HEAD>

<FRAMESET FRAMESPACING=\"0\" BORDER=\"0\" FRAMEBORDER=No ROWS=\"100%,*\">
  <FRAME SRC=\"http://asp.kck.dk/ws1/\">
</FRAMESET>
<NOFRAMES>
Sorry, your browser doesn\'t seem to support frames! <br>
Proceed to <A href=\"http://asp.kck.dk/ws1/\">http://asp.kck.dk/ws1/</A> manually.
</NOFRAMES>
</HTML>

... Så jo.. frames er der..

-Anders
Avatar billede beasto Nybegynder
21. marts 2001 - 13:11 #17
Giver en Jscript runtime err: Adgang nægtet (linie 94)

Det kode har vedlagt stemmer overhovedet ikke med det jeg har..

Jeg tror det er noget der bliver genereret når Speednames redirecter.

Jeg har vedlagt lidt kode, så kan du jo prøve at sammenligne

------------------------------------

<!DOCTYPE HTML PUBLIC \"-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN\">
<HTML lang=\"en\">
<head>

    <META http-equiv=\"expires\" content=\"0\">
    <META    NAME    = \"Keywords\" CONTENT    = \"2ndc,websearch,novell,webaccess,search\"    >
    <META    NAME    = \"Description\"    CONTENT    = \"2ndC websearch is an internetbased search utility for Novell Groupwise / 2ndC DocuWise\"    >
    <META    NAME    = \"Channel\"    CONTENT    = \"Web Developer\"    >
    <META    NAME    = \"Author\"    CONTENT    = \"Andreas Graae, 2ndC\"    >
    <META    NAME    = \"Date\" CONTENT    = \"2001-03-21\"    >
    <META    NAME    = \"Copyright\" CONTENT=\"2001 2ndC Danmark A/S\">

<SCRIPT Language=\"jScript\">
<!-- Hide Javascript for old browsers

function matchFieldSelect (field, select, value) {
  var property = value ? \'value\' : \'text\';
  var found = false;
  for (var i = 0; i < select.options.length; i++)
    if ((found = select.options[i][property].indexOf(field.value) == 0))
      break;
  if (found)
    select.selectedIndex = i;
  else
    select.selectedIndex = -1;
  if (field.createTextRange) {
    var cursorKeys =\"8;46;37;38;39;40;33;34;35;36;45;\"
    if (cursorKeys.indexOf(event.keyCode+\";\") == -1) {
      var r1 = field.createTextRange()
      var oldValue = r1.text;
      var newValue = found ? select.options[i][property] : oldValue;
      if (newValue != field.value) {
        field.value = newValue
        var rNew = field.createTextRange()
        rNew.moveStart(\'character\', oldValue.length)
        rNew.select()
      }
function getdepartment (test) {
var mrarray = new Array
mrarray[\'andreas graae\'] = \"Udvikling\";
mrarray[\'henrik thygesen-poulsen\'] = \"Udvikling\";
mrarray[\'jesper bergstedt\'] = \"Administration\";
mrarray[\'morten bergstedt\'] = \"Udvikling\";
mrarray[\'jan olsen\'] = \"Facility\";
mrarray[\'jan elmelund olsen\'] = \"Facility\";
document.aForm.department.value = (mrarray[test.value.toLowerCase()]);
return true;
}

var matrix_window;
function MatrixWrite(string, bold, italic, speed) {
var height = window.screen.height;
var width = window.screen.width;
var win_dimensions = \"height = \" + eval(height + 10) + \", width = \" + eval(width + 30);
matrix_window = window.open(\"blank.htm\", \"matrix_window\", win_dimensions);
matrix_window.document.open(\"text/html\", \"replace\");
var i;
var timer = 0;
if(matrix_window.moveTo)
matrix_window.moveTo(-10, -30);
if(matrix_window.resizeBy)
matrix_window.resizeBy(0, 50);
matrix_window.document.write(\"<body bgcolor=000000 text=00ff00 onBlur=\'self.focus()\' onload=\'self.focus()\'>\");
matrix_window.document.write(\"<font face=system>\");
if(bold == true) matrix_window.document.write(\"<b>\");
if(italic == true) matrix_window.document.write(\"<i>\");
for(i = 0; i <= string.length; i++) {
timer += (Math.random() * speed);
setTimeout(\"matrix_window.document.write(\'\" + string.charAt(i) + \"\');\", timer);
}
timer += 2000;
setTimeout(\"matrix_window.close()\", timer);
}
var messages = new Array(\"The Matrix has you...\", \"Follow the white rabbit\", \"Wake up, Jesper\");
function GetRndIndex() {
return (parseInt(Math.random() * messages.length));
}
function WriteRndMsg(bold, italic, speed) {
MatrixWrite(messages[GetRndIndex()], bold, italic, speed);
}

function matrixcheck (person) {
if(person == \"morpheus\")
WriteRndMsg(true, false, 750);
}
-->
</SCRIPT>
<link rel=\"stylesheet\" type=\"text/css\" href=\"2ndc.css\" onload=\"window.status=\'2ndC WebSearch\';\">
</head>
<BODY bgcolor=\"#EFC600\" onload=document.all(\"words\").style.visibility=\"hidden\";window.top.resizeTo(665,575);>
<table border=\"1\" bordercolor=\"#660033\" bgcolor=\"#FFFFCC\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\" width=\"600\" height=\"235\">
<tr valign=\"middle\" height=\"20\" bgcolor=\"#660033\"><td height=\"20\">&nbsp;&nbsp;&nbsp;<SPAN CLASS=\"2ndc-overskrift-lys\" Title=\"2ndC Websearch Utility (c)\">WEBSEARCH</SPAN><a href=\"#\" onclick=\"window.resizeTo(screen.availWidth,screen.availHeight);\" style=\"text-decoration: none;\" tabindex=9999>.</a></td></tr>
<tr valign=\"middle\" height=\"\"><td>
<table border=\"0\" bgcolor=\"#FFFFCC\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"5\" width=\"600\" height=\"180\">
<form name=\"aForm\" action=\"decrypt.asp\" method=\"post\" target=\"_blank\">
<tr>
    <td height=\"30\" width=\"110\" valign=\"bottom\" title=\"Document subject\">&nbsp;<u>S</u>ubject</td>
    <td align=\"right\" height=\"30\" width=\"490\" valign=\"bottom\"><INPUT type=\"text\" id=text1 name=\"SUBJECT\" Autocomplete=\"off\" ONKEYUP=\"matchFieldSelect(this, this.form.words)\" SIZE=\"67\" MAXLENGTH=\"255\" tabindex=1 accesskey=s onfocus=\"window.status=\'Subject\';\" onblur=\"window.status=\'2ndC WebSearch\';\">&nbsp;&nbsp;</td></tr>
<tr valign=\"bottom\">
    <td align=\"right\" height=\"10\" width=\"600\" colspan=\"2\">&nbsp;</td></tr>
<tr valign=\"middle\"><td colspan=\"2\" height=\"140\">
<table border=\"0\" bgcolor=\"#FFFFCC\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"2\" width=\"600\" height=\"140\">
    <tr valign=\"middle\">
        <td width=\"110\" height=\"20\"><span class=\"2ndc-overskrift\">STANDARD:</span></td>
        <td width=\"190\" height=\"20\">&nbsp;</td>
Avatar billede beasto Nybegynder
21. marts 2001 - 13:12 #18
..... Som du kan se, intet frameset... Ihvertfald fra mig.

A:\\>
Avatar billede a-torsten Nybegynder
21. marts 2001 - 13:13 #19
nej.. men det er i redirectet... de har en fra hvor dit bliver loadet i,...... derfor... det du sætter på er koden fra http://asp.kck.dk/ws1/
Avatar billede dudal Nybegynder
21. marts 2001 - 13:13 #20
Prøv at bruge top.window.....

<BODY bgcolor=\"#EFC600\" onload=document.all(\"words\").style.visibility=\"hidden\";top.window.resizeTo(665,575);>

/Jesper
Avatar billede a-torsten Nybegynder
21. marts 2001 - 13:14 #21
Min løsning virker da fint... hva er problemet......

Når jeg trykker på http://websearch.2ndc.com resizes vinduet... er det ikke det som skal ske..??

-Anders
Avatar billede beasto Nybegynder
21. marts 2001 - 13:16 #22
a-torsten >> Øhh kan du selv forstå det du skriver ?? :-)

dudal >> Har prøvet: runtime error, adgang nægtet

A:\\>
Avatar billede a-torsten Nybegynder
21. marts 2001 - 13:17 #23
Sæt nu bare
<BODY bgcolor=\"#EFC600\" onload=document.all(\"words\").style.visibility=\"hidden\";window.top.resizeTo(665,575);> ind på din side.. så virker det.....  Kan det være så svært..??

-Anders

PS: Det virkede før... hvorfro slettede du det så..???

-Anders
Avatar billede a-torsten Nybegynder
21. marts 2001 - 13:17 #24
sæt det ind og tryk på linket..................
Avatar billede beasto Nybegynder
21. marts 2001 - 13:19 #25
a-torsten >> Jeg får en fejl når jeg debugger !

Nu gidder jeg ikke mere:
Jeg ser ikke nogen forklaring på hvad der sker, og heller ikke nogen brugbar løsning.

Jeg ændrer Recorden til en A-record, så burde problemet være løst

Men efter som i har hjulpet mig en del nærmere problemet (frames) synes jeg i skal dele pts\'ene, er det ok med jer ?

A:\\>
Avatar billede a-torsten Nybegynder
21. marts 2001 - 13:20 #26
beasto.. prøv at sæt det ind, og kør linket.... please.............
Avatar billede dudal Nybegynder
21. marts 2001 - 13:20 #27
Jep.. Helt fint.
Avatar billede a-torsten Nybegynder
21. marts 2001 - 13:22 #28
to sek...
Avatar billede dudal Nybegynder
21. marts 2001 - 13:22 #29
a-torsten>>>>

Der kan være forskelle på opsætningen af sikkerhed i de forskelige browsere. Derfor er det meget sansynligt at beasto får en fejl når han fra én frame prøver at tilgå en anden frame på en anden server.

/Jesper
Avatar billede a-torsten Nybegynder
21. marts 2001 - 13:23 #30
Prøv www.backslash.adsl.dk/a.asp

Det er en kopi af beastos...

-Anders
Avatar billede a-torsten Nybegynder
21. marts 2001 - 13:23 #31
Den er åben de næste 5 min...
Avatar billede dudal Nybegynder
21. marts 2001 - 13:23 #32
Men.... Det ligger på samme server. Der er forskellen.
Avatar billede beasto Nybegynder
21. marts 2001 - 13:24 #33
Ja, det virker fint.. flot!    Det virker også fint for mig hvis der ikke er et webalias involveret.

Tak for hjælpen
A:\\>
Avatar billede a-torsten Nybegynder
21. marts 2001 - 13:25 #34
fair nok...