Avatar billede i-mox Nybegynder
24. januar 2005 - 00:45 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Formatere MMC kort. Virker på Nokia 6230, men ikke i WindowsXP

Hejsa.

Jeg har lige fået en nokia 6230, med mp3 afspiller. Med den fulgte et 32mb mmc kort. Det virker som sådan fint, men er lidt småt. Fra min gamle mp3 afspiller havde jeg et 64mb mmc kort, sandisk, som jeg satte i - Det virkede også fint.

Over IR overførte jeg nogle numre til telefonen, og hørte på dem. Meeeeen.. IR går lidt langsomt, så da jeg prøver at overføre det i min kortlæser, ved at tage kortet ud først virker det ikke.

Jeg får beskeden : "Indsæt en diskette i drev F:" - hvis jeg prøver at formatere kan den ikke bestemme størrelsen, og ved at lege lidt rundt ser det ud til at filsystemet er RAW på kortet. Har også prøvet med partitionmagic, men heller ikke her ses kortet.

Det sorte ved det er at det stadig virker fint hvis det sidder i nokiaen og alt overføres via IR.

Og det ekstra sorte er at mit 32 mb kort der fulgte med virker fint i min kortlæser!!

Er der nogen gode forslag? Er ved at blive sindsyg!

M;ads
Avatar billede ranger1 Nybegynder
25. januar 2005 - 18:18 #1
Har du prøvet at bruge det med følgende program nokia PC Suite til at overfører filer når dit mmc kort er i kortlæseren ?

Det burde nemlig virke
Avatar billede i-mox Nybegynder
25. januar 2005 - 22:38 #2
Altså... Umiddelbart er det program man kan bruge til at overføre filer til telefonen tilknyttet telefonen. Som udgangspunkt kender det ikke noget til MMC kort, hvis du da tænker på Nokia Audio Manager..

Er der et andet program i suiten der kan det?

M;ads
Avatar billede ranger1 Nybegynder
25. januar 2005 - 23:08 #3
hvis det hedder sådan i pc suiten så er det nok det kan ikke lige huske det selv, men hvis du ikke kan komme i kontakt med din kortlæser via det så prøv at gøre følgemde tilslut telefonen via ir porten uden at dit mmc kort sidder i den det sæter du i din kort læser prøv så om du via Nokia Audio Manager kan komme i kontakt med det
Avatar billede ranger1 Nybegynder
25. januar 2005 - 23:20 #4
ok var lige et smut forbi nokias HP og kikke i manuellen på side 119 står der følgende " Hvis du vil overføre musiknumre fra en kompatibel pc og styre musiknumrene og nummerlisterne, skal
du se dokumentationen til Nokia Audio Manager–programmet, som følger med Nokia PC
Suite-softwaren. "
Avatar billede i-mox Nybegynder
25. januar 2005 - 23:22 #5
hehe...

og den er usædvanligt dårligt dokumenteret.

Og som sådan kan jeg sagtens bruge det kort der fulgte med telefonen med min kortlæser, men probelemet opstår først når jeg prøver at bruge mit "gamle" kort. Det virker fint i telefonen, men min kortlæser kan ikke komme i kontakt med det.

Altså begge kort virker i telefonen, men det ene virker kun i telefonen. Det er det jeg ikke kan forstå.
Avatar billede ranger1 Nybegynder
26. januar 2005 - 00:37 #6
kunne det være tænkeligt at det gamle har en mærkat eller rester på sig lige som smartmedia kort har når de er skrive beskyttede og det så er derfor du ikke kan læse det i kortlæseren ellers ved jeg ikke hvad der kan være galt
Avatar billede i-mox Nybegynder
02. marts 2005 - 14:49 #7
Det viser sig at kortet må være defekt.
Jeg giver point til Ranger og takker for hjælpen trods alt! :-)