Avatar billede chikaka Nybegynder
23. januar 2005 - 19:31 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Upload af billeder

Jeg kan ikke få nedenstående script til at virke, er der en der ved hvor fejlen ligger?

<?php
/* I had tested it in PHP4b3, Apache under windows 95/98 */
/* MultiUP by npguy, npguy@my-deja.com */

/* Destination of Upload files..use / insted of \\ in UNIX */
define("DESTINATION", "/home/www/chikaka/bil-ting/admin/billeder/");

/* Number of Upload files */
define("UPLOAD_NO", 10);

echo("Her uploader du Store Billeder");

if($REQUEST_METHOD!="POST")
{
    print "<form enctype=\"multipart/form-data\" method=post>\n";
    print "<INPUT TYPE=\"hidden\" name=\"MAX_FILE_SIZE\" value=\"3000000\">\n";

    for($i=1; $i<=UPLOAD_NO; $i++)
    {
        echo "<input type=file name=infile$i>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;";

        if($i%2==0)
        print"<br>";
    }
    echo "<br><br><input type=submit value=upload></form>\n";
}
else
{
    /* handle uploads */
    $noinput = true;
    for($i=1; $noinput && ($i<=UPLOAD_NO); $i++)
    {
        if(${"infile".$i}!="none") $noinput=false;
    }
    if($noinput)
    {
        print "<big><B>Error uploading. Try again.</B></big>";
        exit();
    }
echo("<p align='center'><b><font size='4'>Successfully Uploaded<br>");

echo("<table border='1' width='84%' height='52' bordercolorlight='#008080' bordercolordark='#008080'>
  <tr>
    <td width='14%' bgcolor='#008000' height='21'><font color='#FFFFFF'><b>Sn</b></font></td>
    <td width='52%' bgcolor='#008000' height='21'><font color='#FFFFFF'><b>Filename</b></font></td>
    <td width='34%' bgcolor='#008000' height='21'><font color='#FFFFFF'><b>Size</b></font></td>
    </tr>");

    for($i=1; $i<=UPLOAD_NO; $i++)
    {

        $just=filesize(${"infile".$i});
        $fp_size[i] = $just;
        $displayname = ${"infile".$i."_name"};

        if(${"infile".$i}!="none" &&
        copy(${"infile".$i}, DESTINATION.${"infile".$i."_name"}) &&
        unlink(${"infile".$i}))
        {
        echo("<tr>
            <td width='14%' height='19'>$i</td>
            <td width='52%' height='19'>$displayname</td>
            <td width='34%' height='19'>$fp_size[i]</td>
          </tr>
          ");
        }
    echo "</table>";
}
?>

Når man trykker på submit, kommer flg meddelelse :

Warning: copy(): Unable to access /home/www/chikaka/bil-ting/admin/billeder/1.jpg in /mnt/dkcphnas003/www/c/a/chikaka.dk/bil-ting/admin/Admin/uploader_stor.php on line 57

Warning: copy(/home/www/chikaka/bil-ting/admin/billeder/1.jpg): failed to open stream: No such file or directory in /mnt/dkcphnas003/www/c/a/chikaka.dk/bil-ting/admin/Admin/uploader_stor.php on line 57
Avatar billede jakobdo Ekspert
23. januar 2005 - 19:35 #1
Altså den siger jo at den ikke kan åbne filen: /home/www/chikaka/bil-ting/admin/billeder/1.jpg

Ligger der en fil der?
Har php evt lov til at kopiere filen dertil?
Avatar billede chikaka Nybegynder
23. januar 2005 - 19:39 #2
Der ligger ikke en fil der hedder 1.jpg på den lokation, det er navnet på den gil jeg prøvede på at uploade. Jeg kørte en testfil fra webcafe som fortalte at php copy var OK, men kan man checke det på andre måder?. Du kan se siden her : http://www.chikaka.dk/bil-ting/admin/Admin/uploader_frame.php
Avatar billede jakobdo Ekspert
23. januar 2005 - 19:52 #3
Jeg må sgu desværre tilstå at den fejl ikke siger mig så meget!
Men jeg er ikke helt med hvorfor der bruges copy, og ikke php's function: move_uploaded_file()
Avatar billede Slettet bruger
23. januar 2005 - 20:24 #4
Findes /billeder/?

Har du chmoddet både php filen og hoveddirret?

--
pacroon
Avatar billede Slettet bruger
23. januar 2005 - 20:26 #5
Jeg kan se det er et script du har fået udefra, hvis du selv er interesserret i at lære hvordan man gør har jeg begået en lille artikel om det her på E:

http://www.eksperten.dk/artikler/266

:)

--
pacroon
Avatar billede chikaka Nybegynder
23. januar 2005 - 21:42 #6
Det er irriterende at det skal være så indviklet for en newbie, er der ikke bare en eller andet simpel script til billed upload? Jeg har søgt herinde, men jeg har ikke haft held af at få noget som helst til at virke.
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2005 - 01:19 #7
I mit eksempel er der ikke meget mere end 3/4 af en sides kode, lige til at copypaste, og en enkelt chmod, så virker det? :)

--
pacron
Avatar billede jakobdo Ekspert
24. januar 2005 - 08:28 #8
Du kan også prøve at smide et kig på denne side:
http://www.experts-exchange.com/Web/Web_Languages/PHP/Q_21135885.html
Avatar billede chikaka Nybegynder
24. januar 2005 - 21:26 #9
Når, jeg prøver at køre scriptet fra pacroon, kommer flg. meddelelse : Can't copy test.jpg to test.

Hvordan kan det være?
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2005 - 02:27 #10
Har du husket at give skriveadgang i /test/ ?
Avatar billede chikaka Nybegynder
25. januar 2005 - 16:15 #11
Ja, der er fuld adgang til det hele. Er der nogle mapper osv. som skal oprettes/ændres?
Avatar billede chikaka Nybegynder
25. januar 2005 - 18:33 #12
Jeg fandt selv en løsning her : http://www.tailoredweb.com/downloads.php