Avatar billede shapecharge Nybegynder
23. januar 2005 - 14:41 Der er 7 kommentarer

Forbindelsen ryger

Jeg har et problem med at forbindelsen på min bærbare ryger og jeg kan se i status at den får tildelt en ip startende med 162 eller er det 169 istedet for 192. Dette problem er er lige startet efter at have kørt uden problemer i 6 måneder. Det er et Linksys wrt54g router og jeg kører windows xp. Det skal siges at jeg kan være på 10 minuter og så bliver jeg smidt af i 5 minutter og ligepludselig er der forbindelse igen uden jeg har gjort noget.
Avatar billede kenp Novice
23. januar 2005 - 17:14 #1
kan være defekt netkort! har du prøvet at give din computer en fast ip-adresse også se om det hjælper?
Avatar billede shapecharge Nybegynder
23. januar 2005 - 20:58 #2
Jeg har sat den til automatisk at få tildelt ipadresse.Det gør den også men lige pludselig går den i 169 og internetforbindelsen ryger.
Avatar billede shapecharge Nybegynder
24. januar 2005 - 19:09 #3
Nu opfører det sig pludseligt anderledes. Jeg kommer på, men ryger efter ca. 5 min. helt af og får meddelsen " trådløs netværk. Der er et eller flere trådløse netværk tilgængelige"og noget med at se flere netværk. Hvis jeg derpå går ind og trykker opret forbindelse kommer jeg på igen, intil jeg så ryger af igen.
Avatar billede kenp Novice
24. januar 2005 - 20:48 #4
ja det kunne så tyde på at der er andre trådløse netværk i området hos dig, du kan prøve at skifte kanal så nogle af yder punkterne også håbe der ikke er nogel som har valgt en kanal der. Du har også huske at sætte kryptering på, således at det ikke er derfor den skifter.
Avatar billede mr.malmros Juniormester
04. februar 2005 - 14:25 #5
Ja, det er muligt at din nabo har samme problem! :D
Avatar billede shapecharge Nybegynder
04. februar 2005 - 17:11 #6
Har sendt den til eftersyn og jeg får vist en ny router + netkort
Avatar billede shapecharge Nybegynder
14. februar 2005 - 19:09 #7
Jeg ahr fået ny rooter, men jeg falder stadig af min trådløse forbindelse på bærbaren hele tiden. Jeg har været inde i linksys setup på den stationære, og der stod beskeden "No assosication with access point". Hvad gør jeg forkert ?