Avatar billede topsite Nybegynder
23. januar 2005 - 13:07 Der er 7 kommentarer

Error converting data type varchar to numeric - men hvor?

Når jeg forsøger at eksekverer nedenstående INSERT-Query - enten via  SQL-Query Analyzer eller direkte fra mit websted, får jeg fejlen:

Fra SQL-Query Analyzer
Server: Msg 8114, Level 16, State 5, Line 1
Error converting data type varchar to numeric.

Fra PHP:
Error converting data type varchar to numeric. (severity 16)

Det undre mig dog at jeg ikke får en specifikation (linje, felt-navn eller lign.) på fejlen, som jeg plejer at få, hvis der er noget galt.

Jeg har derfor lidt svært ved at finde ud af hvordan jeg kommer videre herfra.. Hvordan kan jeg finde fejlen

INSERT INTO [navisionTestFirma].[dbo].[A_S TestFirma$Sales Header] ([Document Type], [No_], [Sell-to Customer No_], [Bill-to Customer No_], [Bill-to Name], [Bill-to Name 2], [Bill-to Address], [Bill-to Address 2], [Bill-to City], [Bill-to Contact], [Your Reference], [Ship-to Code], [Ship-to Name], [Ship-to Name 2], [Ship-to Address], [Ship-to Address 2],[Ship-to City], [Ship-to Contact], [Order Date], [Posting Date], [Shipment Date], [Posting Description], [Payment Terms Code],[Due Date], [Payment Discount %], [Pmt_ Discount Date], [Shipment Method Code], [Location Code], [Shortcut Dimension 1 Code],[Shortcut Dimension 2 Code], [Customer Posting Group], [Currency Code], [Currency Factor], [Customer Price Group], [Prices Including VAT],[Invoice Disc_ Code], [Customer Disc_ Group], [Language Code], [Salesperson Code], [Order Class], [No_ Printed], [On Hold],[Applies-to Doc_ Type], [Applies-to Doc_ No_], [Bal_ Account No_], [Job No_], [Ship], [Invoice], [Shipping No_], [Posting No_],[Last Shipping No_], [Last Posting No_], [VAT Registration No_], [Combine Shipments], [Reason Code], [Gen_ Bus_ Posting Group],[EU 3-Party Trade], [Transaction Type], [Transport Method], [VAT Country Code], [Sell-to Customer Name], [Sell-to Customer Name 2],[Sell-to Address], [Sell-to Address 2], [Sell-to City], [Sell-to Contact], [Bill-to Post Code], [Bill-to County], [Bill-to Country Code], [Sell-to Post Code], [Sell-to County], [Sell-to Country Code], [Ship-to Post Code], [Ship-to County], [Ship-to Country Code], [Bal_ Account Type], [Exit Point], [Correction], [Document Date], [External Document No_], [Area], [Transaction Specification], [Payment Method Code], [Shipping Agent Code], [Package Tracking No_], [No_ Series], [Posting No_ Series], [Shipping No_ Series], [Tax Area Code], [Tax Liable], [VAT Bus_ Posting Group], [Reserve], [Applies-to ID], [VAT Base Discount %], [Status], [Invoice Discount Calculation], [Invoice Discount Value], [Send IC Document], [IC Status], [Sell-to IC Partner Code], [Bill-to IC Partner Code], [IC Direction], [Doc_ No_ Occurrence], [Campaign No_], [Sell-to Customer Template Code], [Sell-to Contact No_], [Bill-to Contact No_], [Bill-to Customer Template Code], [Opportunity No_], [Responsibility Center], [Shipping Advice], [Posting from Whse_ Ref_], [Requested Delivery Date], [Promised Delivery Date], [Shipping Time], [Outbound Whse_ Handling Time], [Shipping Agent Service Code], [Receive], [Return Receipt No_], [Return Receipt No_ Series], [Last Return Receipt No_], [Service Mgt_ Document], [Expiration Date], [CP Status], [Auto Created], [Login ID], [Web Site Code], [Allow Line Disc_], [Get Shipment Used], [Date Received], [Time Received], [BizTalk Request for Sales Qte_], [BizTalk Sales Order], [Date Sent], [Time Sent], [BizTalk Sales Quote], [BizTalk Sales Order Cnfmn_], [Customer Quote No_], [Customer Order No_], [BizTalk Document Sent])

VALUES('2', '991000001', '778', '778', 'Test Firma', '', 'Skanderparken 33', '', 'Århus', 'Ole Bole', '', '','Test Firma', '', 'Skanderparken 33', '', 'Århus', 'Ole Bole', '22-01-2005', '22-01-2005', '22-01-2005','Faktura 991000001', '8D', '22-01-2005', '', '', '', '', '', '', 'DANMARK', '', '0', '', '0', '778','', '', 'TB', '', '0', '', '0', '', '', '', '0', '0', '', '', '', '', '27601200', '0', '', 'DK', '0', '', '', 'DK','Test Firma', '','Skanderparken 33', '', 'Århus','Ole Bole', '8000', '', 'DK', '8000', '', 'DK', '8000','', 'DK', '0', '', '0', '', '', '','', '', '', '', 'SFAKT', 'SFAKT+', '','', '0', 'DK', '1', '', '0', '0','0', '0', '0', '0','', '', '0', '1', '', '', '', '', '', '', '', '0', '0', '01-01-1753', '01-01-1753', '', '', '','0', '', '', '', '0', '01-01-1753', '0', '0', '', '', '1','0', '01-01-1753', '01-01-1753', '0', '0', '01-01-1753', '01-01-1753','0', '0', '', '', '0')

På forhånd mange tak
Topsite
Avatar billede arne_v Ekspert
23. januar 2005 - 13:41 #1
Mindst et af de felter er INTEGER (eller anden tal type) og den brokker sig over
at du indsætter tekst altså med '' omkring.

Men vi kan ikke gætte hvilken det er - det må du selv gå igennem.
Avatar billede veronica Nybegynder
23. januar 2005 - 16:24 #2
Det kan også være en fejl opstået i en insert-trigger.
Dette er den normale måde, SQL-Serveren melder tilbage på, ved INSERT-fejl.
Avatar billede arne_v Ekspert
23. januar 2005 - 16:53 #3
Jeg tror på dig, men felt navnene giver mig bare sådan en ide om at der ikke
bruges triggers.
Avatar billede veronica Nybegynder
23. januar 2005 - 16:58 #4
:-) point tanken, arne_v
Avatar billede topsite Nybegynder
24. januar 2005 - 08:45 #5
Tak for kommentarene :-)
Hvad skal man skrive istedet for '' ?
Hvis jeg fjerner INT-Felterne helt, får jeg bare afvide at FELTET ikke kan indeholde NULL
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
24. januar 2005 - 09:06 #6
Først: Alle felter der indeholder int eller et andet numerisk format skal have værdier der er numeriske, uden '', eller NULL.

Hvis du får at vide at felterne ikke kan indeholde NULL, så er det sådan det er, det er en del af datadefinitionen, som du vel selv har lavet.

For hvert enkelt felt skal du afgøre om det må være tomt, eller om det evt skal have en default værdi, fx. 0
Avatar billede arne_v Ekspert
24. januar 2005 - 10:03 #7
Hvis F1 er et INTEGER felt og F2 er et VARCHAR felt:

INSERT INTO tabelnavn (F1,F2) VALUES(123,'ABC')