Avatar billede yHec Novice
23. januar 2005 - 12:52 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Problemer med flere kommandoer i den samme streng!

Hej,
Jeg forsøger, at få mySQL til at accepterer følgende delte-statements:

<?php
mysql_select_db($database_hecker_dk, $hecker_dk);
$query_rs_deltraf = "DELETE FROM `trafik` WHERE host like '%inktomi%';
DELETE FROM `trafik` WHERE host like '%google%';
DELETE FROM `trafik` WHERE host like '%msn%';
DELETE FROM `trafik` WHERE host like '%crawl%';
OPTIMIZE TABLE `trafik`";
$rs_deltraf = mysql_query($query_rs_deltraf, $hecker_dk) or die(mysql_error());

Med jeg får hele tiden følgende fejl:
"You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '; DELETE FROM `trafik` WHERE host like '%google%'; DELETE FRO"

Jeg ved det har noget at gøre med, at der er flere linjer/kommandoer i den samme linje, idet det virker fint når jeg nøjes med at give den en enkelt delete-kommando!

Hvad er problemet?

/jan
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. januar 2005 - 13:08 #1
Det kan man ikke i den version af MySQl du har. Kun een af gangen. Du kan evt

DELETE FROM `trafik` WHERE host like '%google%' OR host LIKE '%msn%' OR .......osv....

Og så ku' du sikkert få hurtigere svar ved at stille spørgsmålet i den rigtige kategori ;)
Avatar billede yHec Novice
23. januar 2005 - 13:24 #2
Flyttet