Avatar billede neander Nybegynder
22. januar 2005 - 18:49 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Indhold af application-variabel

Jeg sætter en application-variabel når en bruger logger ind i mit lille forum:
application("userID_" & session("BrugerID")) = now()

Når folk logger ud igen, så gør jeg sådan her:
Application.Contents.Remove("userID_" & Session("BrugerID"))

hvordan kan jeg på alle siderne checke om vedkommendes userID ligger i application.content? således at vedkommende kan smides af, i så fald, at man er logget på med to sessions kørende (to browservinduer)?
Avatar billede softspot Forsker
22. januar 2005 - 18:54 #1
Evt. ved at checke om

Application("userID_" & session("BrugerID")) = Nothing

Jeg er ikke helt sikker på om den er nothing eller empty, så det kan være du skal benytte denne i stedet:

IsEmpty(Application("userID_" & session("BrugerID")))

inden du tillader endnu et logon.
Avatar billede neander Nybegynder
22. januar 2005 - 19:03 #2
Jeg gør nu sådan her:

If IsEmpty(Application("userID_" & session("BrugerID"))) then
response.redirect "001.asp"
End If

Men det virker ikke... jeg kan stadig logge på med samme brugernavn og password, blot ved at åbne min browser på ny.
Avatar billede neander Nybegynder
22. januar 2005 - 19:07 #3
gør jeg sådan:

If NOT(IsEmpty(Application("userID_" & session("BrugerID")))) then
response.redirect "001.asp"
End If

kan jeg slet ikke logge ind...
Avatar billede neander Nybegynder
22. januar 2005 - 19:12 #4
jo, vent... nu virker det vidst. Giver points når jeg er heeeelt sikker.

jeg har gjort sådan:

If NOT(IsEmpty(Application("userID_" & rs("BrugerID")))) then
response.redirect "001.asp"
End If

efter jeg har åbnet til databasen i login filen...
Avatar billede neander Nybegynder
22. januar 2005 - 19:42 #5
tak for hjælpen :o)